Výborná myšlenka má i mechanismus proti zneužití.
Obyčejné supermarkety by nepřežili, aniž by neměly u svých produktů jasně stanovené ceny. Kuchař Jagger Gordon však neměl v úmyslu založit standardní supermarket. V Torontu po delším experimentování otevřel v polovině června prodejnu Feed It Forward. Jagger už před lety založil organizaci Feed It Forward, pomocí které zkoušel vařit pouze ze surovin darovaných velkými supermarkety. Kdyby je nepoužil v kuchyni, jídlo by skončilo v kontejnerech.
Na stejném principu postavil i svůj vlastní supermarket, protože produkty v něm tvoří právě potraviny pocházející z velkých prodejen. V nich se často neprodají, a tak musí vyhazovat ovoce či zeleninu jen kvůli menším odřeninám nebo musí mnohokrát čistě orientační dobu trvanlivosti respektovat natolik, že potraviny končí v koši. Jagger dává potravinám druhou šanci a ve své prodejně zavedl pravidlo „pay what you can“.
Zákazníci se proto nemusí dívat na cenovky, ale stačí si vybrat, co potřebují a u pokladny nechat jen tolik peněz, kolik si mohou dovolit. Proti zneužívání funguje pravidlo, že si zákazníci mohou denně odnést jen jídlo pro rodinu na jeden den. U pokladny se zaznamenává, co si zákazník odnáší domů a vyžadují i kontaktní informace, takže obchod nefunguje anonymně.
I kdybys jednoho dne neměl žádné peníze, jídlo si můžeš vzít. Množství zákazníků přitom občas nechává v obchodě více, než by nákup stál, a tak se jednotlivé rozdíly pokryjí. Jagger koneckonců prostřednictvím supermarketu nechce vydělávat, ale pomáhat.