Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
8. července 2018 10:22
Čas čtení 0:00
Viktor Kniš

Ekonomika Toronta si díky Drakeovi přilepšila o 440 milionů dolarů za poslední rok

HUDBA
Uložit Uložené

Drake Effect opravdu funguje a krátký dokumentární film nabízí hned několik nepopiratelných důkazů.

Drake je definicí fenoménu 21. století, s čímž bude souhlasit snad každý, kdo má alespoň základní přehled o světovém hudebním průmyslu. 

Stále platí, že jeho aktuální kariéra má stoupající tendenci, důkazem čehož jsou čísla prodejů a také počet přehrání skladeb na streamovacích službách. Například v případě nejnovějšího počinu Scorpion se počítadlo views po prvním týdnu zastavilo nad miliardou, což se předtím pochopitelně nikomu nepodařilo.

Samozřejmě platí, že Drake ví, jak na to. Pokud chce vítězit v podobných žebříčcích, nemůže si dovolit vydat nosič se sedmi skladbami jako Kanye West nebo Pusha T. Nic to však nemění na skutečnosti, že je miláčkem celého světa a neublížil mu ani jeden z nejlepších disstracků historie rapu.

 

Ekonomika Toronta si díky Drakeovi přilepšila o 440 milionů dolarů za poslední rok
Zdroj: instagram.com/champagnepapi

Všechna výše zmíněná fakta jsou jen malým základem vzniku pojmu, který uznávaný zahraniční portál Vice označil za Drake Effect. Ten ve zkratce pojednává o tom, že Drake je natolik loajálním rezidentem svého rodného Toronta, že díky němu funguje turismus a celkové povědomí o největším kanadském městě výrazně lépe a ekonomika si díky němu za posledních 12 měsíců přilepšila o 440 milionů dolarů. Jen pro zajímavost, jde o 5 % celkových příjmů z turismu Toronta.

Pokud Drizzyho tvorbu sleduješ, tak sis určitě všiml jeho velmi frekventovaných odkazů na město, kde se narodil. Kanaďané dokonce tvrdí, že existenci Toronta rozdělují na období „před Drakem“ a „po Drakeovi“, což se zatím kromě něj podařilo jen Ježíši.

Ekonomika Toronta si díky Drakeovi přilepšila o 440 milionů dolarů za poslední rok
Zdroj: instagram.com/champagnepapi

Champagne Papi je ikonou, která dokáže vylepšit dojem o Torontu už jen svým úsměvem. Od roku 2013 je globálním ambasadorem NBA týmu Toronto Raptors a stál při rebrandingu více společností. Za normálních okolností stačí jeden jediný shout-out z jeho úst mířený správným směrem a vše je najednou možné.

Lidé například denně navštěvují místo, kde vznikla obálka nejlepšího alba Take Care a nechávají se fotit ve stejné póze, či restauraci, ve které Drake společně s Rihannou natáčel video ke skladbě Work. Toto jsou však jen další zanedbatelné příklady. Nově si už samotní politici uvědomují sílu torontského rapera natolik, že ho využívají jako nástroj k přilákání investorů.

Domů
Sdílet
Diskuse