Dvorní úpravce přistupuje na elektrické ústrojí.
V případě modelu A6 se vzhledem k nedávnému odhalení zcela nové generace začíná stále netrpělivěji očekávat příchod vrcholné varianty s dobře známým označením RS6. Ani současné provedení však zdaleka není k zahození, právě naopak. Své o tom vědí ve společnosti ABT Sportsline, která se dlouhodobě věnuje úpravě koncernových modelů.
Němečtí tuneři si nově vzali na paškál právě zmíněnou RS6 od Audi, která v „základní“ verzi z osmiválce dokáže vydolovat 412 kW/560 koní. ABT už sice za sebou několik brutálních úprav kombíku má, tentokrát ale prezentují mnohem větší senzaci. Ta nese označení RS6-E, a jak naznačuje poslední písmeno, její podstatou je integrovaný elektromotor, který spolu s V8 předvádí velké divadlo.
Dvakrát přeplňovaná čtyřlitrová V8 disponuje zvýšeným výkonem na úroveň 537 kW/730 koní, zdaleka ale nejde o poslední slovo. Už i tato hodnota je na rodinné kombi vskutku pozoruhodná, technici z ABT ale do převodovky integrovali elektromotor, který může řidič nad rychlostí 100 km/h probudit a citelně tak navýšit potenciál. Na zadní kola díky tomu poputuje dalších 288 koní, čímž v daný moment dokáže celá soustava poskytovat výkon až 1018 koní a 1291 Nm.
Akceleraci z 0 na 100 km/h umí RS6-E absolvovat již za 3,3 sekundy, maximální rychlost je přitom na úrovni 320 km/h. Energie pro onen elektromotor přichází zpod podlahy zavazadlového prostoru, kde si místo našly akumulátory s kapacitou 13,6 kWh. Přídavný systém sice navýšil hmotnost vozidla o citelných 200 kilogramů, rychlostní parametry však hovoří jasnou řečí. Vzhledem k přítomnosti „zelené“ technologie se daný exemplář zbarvil do příslušné barvy, o čemž svědčí nejen mohutný bodykit, specifické 21" disky, ale i detaily v interiéru. Cena zatím známa není, RS6-E je zatím stále v rovině vývoje.