Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
25. července 2018 10:58
Čas čtení 0:00
Daniel Mikolášik

Třináctiletá holčička založila úspěšnou firmu, díky které podniká s limonádou. Ročně prodá 360 tisíc lahví

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

První nápoje začala vyrábět už ve čtyřech letech a také už stihla získat uznání i od Baracka Obamy.

Většina dětí ve 13 letech ještě netuší, čím se chce v dospělosti stát a v tom období je jejich jediným problémem například i to, že jim rodiče kvůli chování zakázali videohry nebo zatrhli kapesné. To však není případ mladé ambiciózní Texasanky, která se ve stejném věku může pochlubit již několika úspěchy – například svou velkou a prosperující firmy. Mikaila Ulmer totiž už jako malá začala podnikat s vlastními ovocnými limonádami.

Holčička se objevila v aktuální relaci televizní stanice BBC s názvem The Boss, v níž se diváci mají možnost seznámit vždy s jiným úspěšným podnikatelem a jeho podnikatelským záměrem. Malá Mikaila v ní představila svou značku svěžích ovocných nápojů Me & The Bees. Podnikání s limonádami se začala věnovat už v neuvěřitelných čtyřech letech, když si přivydělávala tím, že si postavila před domem stánek s lahodnými drinky, které připravovala podle tradiční receptury své prababičky z roku 1940.

Momentálně je Mikaila generálním ředitelem společnosti a jedním z nejmladších podnikatelů v celé Americe. Firmu řídí společně se svými rodiči, kteří jí pomáhají díky vystudovanému obchodu a marketingovým zkušenostem. Ročně holčička prodává přibližně 360 000 lahví svého nápoje v 500 prodejnách v rámci Spojených států. Limonádu vyrábí ve čtyřech různých provedeních – hruška, máta, zázvor a ledový čaj. Všechny však obsahují nejdůležitější přísadu, která celu značku definuje – med.

Její byznys však nemá pozitivní vliv na její výsledky ve škole, protože častokrát nemá čas skloubit podnikání s učením, které je pro ni i přes velký úspěchem s limonádami stále velmi potřebné. Rodiče jí však rádi pomáhají v obou odvětvích. Sami také navrhli značce logo, dopomohli přesunu výrobků na pulty prodejen a také se snaží stát za velkými rozhodnutími společnosti.

Nesmírný úspěch mladé podnikatelky v roce 2009 zaznamenal obchodní řetězec Whole Foods Market, se kterým podepsala smlouvu na zastřešení prodeje jejích limonád. Později si jí všimla i různá média, a tak se dostala i do podnikatelské relace Shark Tank, kde se jí podařilo přesvědčit jednoho z investorů, aby do jejího byznysu vložil 60 tisíc amerických dolarů. O dva roky později do ní investovala neskutečných 800 tisíc dolarů skupina hráčů amerického fotbalu.

Mikaila během svého poměrně krátkého života získala již mnoho ocenění či uznání od velkých jmen jako například od někdejšího amerického prezidenta Baracka Obamy, který ji dokonce během své funkce pozval na návštěvu do Bílého domu. Mladá podnikatelka se kromě své značky také podílí i na ochraně zvířat, protože 10 % z celkového zisku daruje různým organizacím na ochranu včel, které má i v názvu značky. Cílevědomá holčička údajně plánuje založit mnoho dalších společností, protože ji prý jedna firma nudí.

Domů
Sdílet
Diskuse