Momentálně jedno z nejprodávanějších SUV na trhu přichází ve dvou nových verzích.
Už při představení modelu Karoq bylo více než jasné, že dříve či později přijdou na trh ve smyslu tradic i další odvozené verze. Stalo se tak přesně na přelomu letních prázdnin, kdy automobilka Škoda vypouští do světa informace o terénnějším provedení Scout a sportovně střiženém Sportline.
První jmenovaný vnáší věci vskutku paradoxní podtón – verze Scout obvykle u modelů Škody znamená možnost zajet do lehčího terénu, to však deklaruje automobilka už u klasického Karoqu. Karoq Scout přitom nedisponuje větší světlou výškou (183 mm) ani žádnými extra převratnými terénními pomocníky. Díky plastovým doplňkům, které zajišťují masivnější bodykit a ochranu karoserie však minimálně po psychologické stránce představuje Scout pro zákazníky značně atraktivnější nabídku. Ostatně, důkazem toho je i větší Kodiaq Scout.
Novinka dostala několik ozdobných plaket, nové odstíny potahů sedadel, tónovaná zadní skla, standardně dodávaný multifunkční kožený volant, ambientní podsvícení či pedály z nerezové oceli. Mezi režimy se dostal off-road mód, který upravuje odezvu na plyn a sofistikovaněji pracuje s trakcí. Karoq Scout bude k dispozici pouze ve třech motorických verzích – 1.5 TSI (110 kW/150 k) a nakonec jako 2.0 TDI s výkonem buď 110 kW/150 koní nebo 140 kW/190 koní. Standardem je pohon 4×4.
Druhá novinka obnáší mnohem více zajímavostí. Paket Sportline totiž více detaily velmi efektně zkrášlí exteriér i interiér SUV. Tradičně sportovně střižené provedení se sebou přináší stylovější nárazníky s minimem nelakovaných ploch naopak přidává nové ozdobné prvky. Už v základu dostane Karoq 18" černé disky Mytikas, za příplatek je však možné sáhnout po 19" discích v tmavém odstínu. Do černé barvy je následně zabalena nejen maska, zpětná zrcátka, ale také všechny lišty a podklad světlometů.
V interiéru přibyly ozdobné prvky, plakety, zajímavější prošívání sportovních sedadel či multifunkční volant s perforovanou kůží. Nový je i sportovní podklad digitálních budíků s centrálním otáčkoměrem. Stejně jako v případě verze Scout, i Sportline bude k dispozici pouze v těch nejsilnějších motorizacích – 1.5 TSI (110 kW/150 k) a 2.0 TDI (110 kW/150 koní, respektive 140 kW/190 koní). Na výběr bude šestistupňový manuál nebo sedmistupňová převodovka DSG, ve všech případech bude síla přenášena na všechna čtyři kola.
Velkou novinkou je však příchod motoru 2.0 TSI s výkonem 140 kW/190 koní, který je spárován se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem 4×4. Výkonný dvoulitrový benzínový motor se tak stane tím nejvýznamnějším artiklem, protože daný agregát v jiných provedeních modelu Karoq nenajdeme. Obě verze si svoji světovou premiéru odbudou na blížícím se autosalónu v Paříži.