Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
4. září 2018 19:31
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Jeden z prvních prémiových elektromobilů je na světě. Nové EQC má 408 koní a dojezd 450 km

TECH
Uložit Uložené

Mercedes-Benz oficiálně představuje prvního zástupce nové elektrické řady EQ.

V segmentu prémiových značek to poslední měsíce vře jako nikdy předtím. Důvodem je nejen vstup nových generací osvědčených stálic na trh, ale také příchod prvního výhradně elektrického modelu. O toto prvenství se v uplynulém čase bil e-tron od Audi a EQC od značky Mercedes-Benz. I když to zprvu vypadalo přesně opačně, nakonec nám své čistě elektrické SUV jako první představuje automobilka ze Stuttgartu.

Elektrický e-tron nám totiž Audi ukáže až 17. září v San Francisku, zbrusu nové EQC se však stává realitou tímto dnem. Před několika minutami se na svět prodral první zástupce nové modelové řady EQ, který bude sdružovat výhradně elektromobily s hvězdou ve znaku a zosobňovat novou éru mobility společnosti Daimler. Model EQC už na první pohled naznačuje, že nejde o konvenční automobil. Jak přitom uvádí samotná značka, designový jazyk novinky má značit progresivní luxus.

Jeden z prvních prémiových elektromobilů je na světě. Nové EQC má 408 koní a dojezd 450 km
Zdroj: media.daimler.com

Charakteristickým znakem přední části je velký černý panel, který zahrnuje světlomety a masku. Zajímavostí je, že již v sérii dodávané Multibeam LED světlomety jsou opticky propojeny ledkovou linií, která se táhne celou maskou. Obdobně propojené jsou i zadní LED světlomety, které rozšiřují karoserii. Ta se vizuálně řadí někde mezi segment SUV a SUV kupé, velikostně se přitom jedná o větší crossover s dynamickými tvary.

Jak naznačuje poslední písmeno v názvu, EQC se pohybuje na úrovni třídy C, respektive GLC, o čemž svědčí nejen velikost, ale i interiér. Ten netají své základy v zmíněných modelech, tvar palubní desky je však značně přizpůsoben jiné filozofii elektromobilu. Gró technologií tvoří nový infotainment MBUX s rozšířenou realitou – dvojice 10,25" obrazovek, zaujmou však i úplné nové výdechy klimatizace v barvě růžového zlata či jiné prémiové materiály.

 

Jeden z prvních prémiových elektromobilů je na světě. Nové EQC má 408 koní a dojezd 450 km
Zdroj: media.daimler.com

Jako první model nové produktové a technologické značky EQ automobilky Mercedes-Benz má EQC zcela nově vyvinutý elektrický hnací systém na přední i zadní nápravě – dva elektromotory disponují kombinovaným výkonem 300 kW/408 koní, zatímco maximální točivý moment obou elektromotorů představuje dohromady 765 Nm. Maximální rychlost je omezena na 180 km/h, akcelerace na stovku přitom trvá jen 5,1 sekundy.

Lithium-iontový akumulátor napájí vozidlo kapacitou energie 80 kWh, umístěný je přitom v podlaze vozu, čímž zajišťuje výborné těžiště. Ve smyslu metodiky NEDC automobilka uvádí spotřebu 22,2 kWh/100 km a reálný dojezd více než 450 kilometrů na jedno nabití. Řidič si přitom bude moci vybrat z 5 režimů – Comfort, Eco, Max Range, Sport a Individual. Systémy spolupracuje s navigací, dopravními značkami, radary a stereokamerami, které vyhodnocují dění před autem a následně přizpůsobují pohon, respektive informují řidiče o ideálním využití energie, případně rekuperace.

Jeden z prvních prémiových elektromobilů je na světě. Nové EQC má 408 koní a dojezd 450 km
Zdroj: media.daimler.com

2450kilogramové EQC je sériově vybaveno vodou chlazenou nabíječkou s výkonem 7,4 kW, je tak připraveno k nabíjení střídavým proudem doma a na veřejných nabíjecích stanicích. V případě nabíjení stejnosměrným proudem na rychlonabíječce trvá dobití z 10 na 80 procent jen 40 minut. Samozřejmostí jsou ty nejmodernější asistenční systémy, které známe z nejnovějších modelů značky, včetně pomocníků autonomní jízdy. Cenové relace zatím známé nejsou, sériová výroba odstartuje v roce 2019.

Zpět
Sdílet
Diskuse