Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
27. září 2018 12:47
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Přichází kladivo na Octavii RS. Famózní Hyundai i30 N útočí ve stylovém balení

TECH
Uložit Uložené

Ostré N poznáváme ve druhé karosářské variantě.

Asi málokdo by před pár lety věřil tomu, že Hyundai na trh uvede nějaký hot-hatch, který bude navíc famózně jezdit, a dokonce se stane prodejním hitem. Přesně to se však opravdu událo, protože i30 N svými kvalitami výraznou měrou zamíchala karty mezi ostrými hot-hatchi, ba co víc, za první pololetí tohoto roku korejská automobilka hlásí prodaných téměř 3000 kusů!

Jak se však avizovalo, i30 N neskončí jen u karosářské verze hatchback. Sliby se naplnily a v tomto momentě poznáváme další provedení, konkrétně model i30 Fastback N.

Pokud bychom to shrnuli, jde o totožnou techniku zabalenou do stylové karoserie typu liftback nebo chcete-li fastback. Zepředu jsou obě provedení k nerozeznání, naopak vzadu to novinka hraje na podstatně stylovější notu.

Přichází kladivo na Octavii RS. Famózní Hyundai i30 N útočí ve stylovém balení
Zdroj: www.hyundai.news

I v tomto případě si vzadu místo našla masivní dvojice koncovek výfuků, nechybí červená linka ve sportovním nárazníku, LED světla či klenutý spoiler.

Uvnitř jsme svědky nových červených detailů, zbytek palubní desky je však dobře známý. Na 8" obrazovce je možné kompletně změnit nastavení vozu, ve výborných sportovních sedadlech najdete ideální posed a do rukou uchopíte sportovní volant s tlustým věncem a postranními tlačítky.

Přichází kladivo na Octavii RS. Famózní Hyundai i30 N útočí ve stylovém balení
Zdroj: www.hyundai.news

Technika zůstává identická. O pohon výhradně přední nápravy se stará agregát 2.0 T-GDI, který lze koupit ve dvou výkonnostních verzích. Základ má 184 kW/250 koní, zatímco silnější provedení Performance má 202 kW/275 koní. V obou případech platí, že 353 Nm se může v rámci krátkodobého overboostu navýšit na 378 Nm.

K dispozici bude pouze šestistupňová manuální převodovka. Maximální rychlost je 250 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá základní variantě 6,4 sekundy, verze i30 Fastback N Performance to zvládne za 6,1 sekundy.

Nuže, Octavia RS se má na pozoru.

Zpět
Sdílet
Diskuse