Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
24. října 2018 9:56
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Supersport od Audi dostal agresivnější bodykit, velké výfuky a až 620koňovou V10

TECH
Uložit Uložené

Facelift se zaměřil na design i techniku

Už nějaký ten měsíc je veřejně známo, že současná generace Audi R8 je tou poslední, protože s nástupcem už automobilka nepočítá. Pravdou je, že zatím nám tuto zprávu značka oficiální cestou úplně nepotvrdila, zákulisní zprávy však hovoří jasnou řečí. Kromě toho, že v průběhu několika let Audi vypustí z A8 nabídky W12. Podobný osud čeká tedy i V10, čili model R8.

Kdy se to přesně stane není známo, po uplynulých hodinách však víme, že ještě předtím nám Audi servíruje facelift. Ten už tradičně nepřináší žádné radikální změny či revoluční technologie, spíše jde o oprášení tvarů, které už mají něco za sebou a zároveň vylepšení techniky.

Supersport od Audi dostal agresivnější bodykit, velké výfuky a až 620koňovou V10
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Vpředu tak najdeme podstatně agresivnější nárazník s vyzývavejšími a progresivnějšími tvary. Full-LED světlomety dostaly tmavší podklad, čímž byl zajištěn ještě přísnější pohled. Do oka přitom padnou tři otvory nad maskou, což je odkaz na slavný model Audi Sport Quattro.

Změnám neušly ani zadní partie, kde si místo našel také propracovanější nárazník. Zajímavostí jsou výfuky, které dostaly po novém oválný tvar, čímž se automobilka vrací ke svým tradicím. Do nabídky se následně začlenily nové odstíny karoserie a designy 19", respektive 20" disků. V interiéru jsou změny jen kosmetické.

Srdcem R8 zůstává atmosférický desetiválec, jeho výkon však poskočil o 10 koní. Týká se to přitom obou nabízených „Základní“ provedení má 570 koní, zatímco verze V10 Plus si přilepšila na úroveň 620 koní.

Drobnými vylepšeními prošel podvozek, řízení a brzdy, které slibují lepší brzdné dráhy. Do nabídky nabízených jízdních režimů se začlenily programy Dry, Wet a Snow. Na závěr dodejme, že facelift se dotkl jak varianty kupé, tak i otevřené verze Spyder.

Zpět
Sdílet
Diskuse