Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
16. listopadu 2018 13:21
Čas čtení 0:00
Sona O.

Na jednorázových plastech se možná objeví stejná varování jako na cigaretách

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

Vyplývá to z výzkumu společnosti Sky Ocean Rescue.

Plasty jsou momentálně asi nejžhavějším ekologickým tématem a jejich používání se snaží omezit nejen běžní spotřebitelé, ale i obchodní řetězce. I přesto se však někdy nedokážeme vyhnout koupi jednorázového plastového výrobku. Britská společnost ve svém průzkumu zjišťovala, jak dnešní společnost vnímá tento prostředí škodlivý materiál a většina se shodla na tom, že plasty jsou škodlivé a jejich využití se snaží limitovat.

7 z 10 dotazovaných odpovědělo pozitivně na otázku, zda by přijali na plastech stejné označení jako na cigaretách. Znamená to tedy, že by se na nich takové obrázky a texty skutečně mohly objevit. Za Projektem 0, který firma odstartovala za účelem zvýšení povědomí o ekologických problémech, stojí významné osobnosti jako například Kate Moss, Harry Kane, Bob Geldof či princezna Eugenie.

Na jednorázových plastech se možná objeví stejná varování jako na cigaretách
Zdroj: Sky Ocean Rescue

Stejné množství lidí také potvrdilo, že používání jednorázových výrobků za poslední roky omezilo. Problémem však pro ně často je najít k nim vhodnou alternativu.

Až 56 % si myslí, že se plasty stanou společenským tabu do roku 2021.

Na jednorázových plastech se možná objeví stejná varování jako na cigaretách
Zdroj: Sky Ocean Rescue

Socioložka a psycholožka Anjula Mutanda vidí pozitivní změnu v tom, jak se dnes díváme na plasty. „Výzkum potvrdil posun v našem postoji k používání plastů. Lidé začínají reagovat emocionálně a mnoho z nich tvrdí, že se stydí, když je kupují. Znamená to, že jsou ve hře dva důležité faktory, rostoucí diskomfort týkající se jejich používání a vzrůstající vůle změnit toto chování,“ potvrdila pro britský portál Metro.

Domů
Sdílet
Diskuse