Nový Evoque jakoby z oka většímu Velaru vypadl.
Range Rover Evoque za svá léta působení oslovil tak velkou skupinu lidí, že se jeho tvůrci rozhodli osvědčený recept zachovat i v nové, v pořadí druhé generaci. Ano, mohlo by se zdát, že jde jen o omlazující facelift, pravdou však je, že se díváte na od podlahy nový automobil, který nadále ztělesňuje luxusní městské SUV.
Tradiční koncepce, nízká střecha a masivní blatníky, zůstává nezměněna, zásadní změny se odehrály jen na koncích vozidla. Vpředu najdeme masku ve stylu většího Velaru, o čemž svědčí úzká struktura a ještě užší Matrix LED světlomety. Příbuznost však netají ani další detaily, ať už je řeč o zapuštěných klikách dveří nebo propojených koncových LED světlech.
Jelikož jde o zástupce značky Land Rover, ani zde nemůže chybět několik dobrých předpokladů na solidní schopnosti v terénu. Za vše hovoří světlá výška 212 milimetrů, brodivost až 600 milimetrů či nájezdové úhly 25° vpředu, respektive 30,6° vzadu.
I interiér sází na osvědčené křivky a základní koncepci. Moderní technologie však pocházejí z větších modelů. Abychom byli přesnější, už i Evoque dostal multimediální systém Touch Pro Duo. Jeho podstatou jsou dvě dotykové obrazovky, které plynule navazují na horizontálně orientovanou palubní desku. V obou případech jde o 10" displeje, automobilka přitom avizuje značné zrychlení softwaru.
Land Rover však vyzdvihuje zejména větší komfort a pohodlí pro posádku. Mohou za to nejen ještě luxusnější zpracování a plejáda kvalitních materiálů, ale i nárůst vnitřních rozměrů. Pod vše se podepsal nárůst rozvoru o 21 milimetrů, z čehož profituje především zadní posádka. Zavazadlový prostor má 591 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1 383 litrů.
Novinka se následně pyšní dvěma zajímavými vychytávkami. Vnitřní zpětné zrcátko ClearSight přichází s možností změny na obrazovku promítající ve vysokém rozlišení obraz ze zadní parkovací kamery. Druhou novinkou je systém Ground View, který na centrálním displeji dokáže promítat prostor před vozidlem vpředu v takovém stylu, jako by šlo o průhlednou kapotu. Řidič tak vidí i to, co si přes přední kapotu nedokáže představit.
Technici zapracovali na zvýšení tuhosti karoserie a zároveň na snížení hmotnosti, protože Evoque zdaleka nepatřil mezi nejlehčí. Základní stavební kámen druhé generace zastupuje nová platforma Premium Transverse Architecture, což jen a jen potvrzuje, že ve věci je nově vyvinuté vozidlo.
Standardem bude mild-hybridní technologie se 48 V sítí, která za ideálních podmínek dokáže nejen odpojit, ale i zcela vypnout motor během jízdy. Základním agregátem má být benzinový tříválec Ingenium, ten však do nabídky přijde později (i jako plug-in hybrid). Základní jednotky zastřešují benzinové a naftové čtyřválce, o zpřevodování se postará výhradně 9stupňová automatická převodovka.
K dispozici nepochybně bude i pohon všech čtyř kol. Naopak, rozloučit se musíme s třídvéřovou variantou. Ten byl sice na trhu vskutku pozoruhodným unikátem, mnoho fanoušků si však nenašel, proto s ním automobilka v druhé generaci nepočítá.