Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
8. prosince 2018 20:37
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

1500koňový unikát z karbonu. Koenigsegg vyrobil Regeru jen z nahých uhlíkových vláken

TECH
Uložit Uložené

Meze se fantazii nekladou a přání zákazníků jsou nejednou všelijaká.

Hypersport Regera už má nějaký ten rok, přesněji tři. Švédský výrobce Koenigsegg se však aktuálně pochlubil opravdu unikátním exemplářem, který vypadá sice úplně stejně, ale ve skutečnosti je úplně jiný než všechny dosavadní. Přibližně 1500koňový model jsme poprvé viděli na autosalonu v Ženevě v roce 2015, jeho výroba však začala mnohem později.

Všech 80 plánovaných kusů je sice dávno prodáno, automobilka je ale svým zbylým zákazníkům bude doručovat až v průběhu následujících let. Jak můžeme vidět v tomto případě, fantazii se meze nekladou a přání zákazníků jsou nejednou všelijaká.

Díváte se totiž na další právě dokončenou Regeru, která byla vyrobena z karbonu. Abychom byli přesnější, její karoserie je vyrobena výhradně z karbonových vláken.

1500koňový unikát z karbonu. Koenigsegg vyrobil Regeru jen z nahých uhlíkových vláken
Zdroj: www.koenigsegg.com

Projekt nesoucí příznačný název KNC (Koenigsegg Naked Carbon) je obrovským unikátem. Vozidel, jejichž povrch či interiérové detaily zdobí karbonová struktura, jsme tu už měli nespočet.

V tomto případě jde ale o karoserii, jejíž jednotlivé panely tvoří výhradně nahá uhlíková vlákna bez průhledného laku či povrchové úpravy. Firma tvrdí, že dokonce nepoužila ani ochrannou vrstvu epoxidu, povrch jen ručně vyleštila.

Asi každému je jasné, o jak složitý proces výroby a tvarování šlo, zejména, pokud nemohlo dojít k poškození opravdu drahých vláken. Samozřejmě, početně zastoupený karbon zaručil další úbytek hmotnosti – Regera je lehčí o dalších 20 kg, čímž by výsledná váha měla podlézt hranici 1400 kilogramů.

Švédové vyzdvihují kovově grafitový vizuál, přičemž informují o tom, že na dotek je karoserie netypicky studená, protože přicházíš do kontaktu přímo s uhlíkem.

Exteriér vozu je paradoxně odolnější na škrábance a dírky od kamínků, za což může absence epoxidu či laku, které obyčejně tlumí náraz. Kolik tato sranda zákazníka stála automobilka nezveřejnila. Raději.

Domů
Sdílet
Diskuse