Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
6. ledna 2019 17:01
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

G dostalo nový motor i nejvýkonnější turbodiesel v historii

G dostalo nový motor i nejvýkonnější turbodiesel v historii
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/The-new-Mercedes-Benz-G-350-d-The-point-of-entry-to-the-G-Class-without-compromises.xhtml?oid=42107644&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZib3JkZXJzPXRydWUmcmVzdWx0SW5mb1R5cGVJZD00MDYyNiZ2aWV3VHlwZT10aHVtYnM!&rs=0" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">daimler.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Nabídka motorických verzí třídy G se rozrůstá.

Třída G minulý rok zaznamenala velkolepou mezigenerační obměnu, které se legendární Geländewagen dočkal po několika desítkách let. Vskutku zajímavé bylo, že v úvodu prodeje se Mercedes-Benz rozhodl nabízet výhradně benzínový osmiválec. To se však nově mění.

K 422koňovému G 500 a 585koňovému G 63, jejichž společným znakem byla benzínová V8 se totiž nyní přidává i naftová jednotka. Jak se čekalo, nejde už o vidlicový, ale řadový šestiválec (OM656) o objemu 2,9 litru. Nový agregát, známý například z nových modelů CLS 350d/CLS400d nebo S 350d/S 400d, disponuje výkonem 210 kW / 285 koní a 610 Nm. Jde tedy o vůbec nejvýkonnější naftový motor, jaký kdy G poháněl.
  

Nové G-čko dostalo nový motor, najvýkonnejší turbodiesel v histórii
Nové G-čko dostalo nový motor, najvýkonnejší turbodiesel v histórii Zdroj: media.daimler.com

Varianta G 350d se navíc stává i vůbec nejefektivnějším modelem dané třídy. Řadové uspořádání slibuje lepší kultivovanost a efektivitu, automobilka uvádí průměrnou spotřebu na úrovni 9,6 - 9,8 l/100 km. Pokud jde o dynamické parametry, verze G 350d dokáže akcelerovat na stovku za 7,4 sekundy, což je značné zlepšení, protože předcházející generace tuto disciplínu zvládla až o téměř 2 sekundy pomaleji.

Naftová varianta se na pohled pochopitelně od benzínové verze G 500 neliší, jedinou odlišností jsou tedy jen plakety označující verze. S příchodem 350d se zároveň sníží i základní cena třídy G, protože momentální „základ“ začíná na částce 107 tisíc eur (2,7 milionu korun). Přesnou cenu však zatím neznáme.

Zpět
Sdílet
Diskuse