Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
17. ledna 2019 16:35
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nové BMW 7 dostalo nejen obrovské ledvinky, ale opět i majestátní V12

Nové BMW 7 dostalo nejen obrovské ledvinky, ale opět i majestátní V12
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0289615EN/the-new-bmw-7-series" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">bmwgroup.com</a>
TECH
Uložit Uložené

BMW faceliftovalo svoji vlakovou loď.

Faceliftovanou řadu 7 doprovázelo hned několik úniků, díky čemuž jsme již pár týdnů mohli pozorovat, jak si tradiční ledvinky statečně přilepší na rozměrech. Nakonec se tak opravdu stalo. Jak již ukazují oficiální fotografie citelně narostly. Abychom byli přesnější, jde o přibližně 40procentní zvětšení. Zda nadílka rozměrů opravdu zlepšila tvar přední části, necháme už na tobě.

Modernizace však není jen o samotných ledvinkách, díky o 50 milimetrů vyšší přední části jsme svědky značně dominantnějšího vzhledu. Vozidlo dostalo užší jednotky standardně dodávaných adaptivních LED světlometů, na požádání se již však po novém montují plně laserové světlomety BMW Laserlight, které dosvítí do vzdálenosti 560 metrů.

Boční lišty se nyní táhnou až po zadní nárazník, který také prošel decentními úpravami. Obrysy zadního nárazníku se inspirovaly tvary předních otvorů pro nasávání vzduchu. Zapracované koncovky výfuků dostaly větší chromové rámečky, zatímco nové, prostorově ztvárněná a o 35 milimetrů užší zadní světla dostala vylepšenou grafiku.

BMW 7
BMW 7 Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Jak je zvykem, řada 7 bude nadále v nabídce ve dvou karosářských provedeních – základní rozvor totiž doplňuje prodloužená verze o 14 centimetrů s dodatkem Long. Standardní (5 120 mm) i prodloužená (5 260 mm) karoserie přitom narostly o 22 mm. Do nabídky se následně začlenily nové laky exteriéru a disky kol z lehkých slitin.

O něco decentnější změny najdeme uvnitř. Nové je exkluzivní čalounění kůží Nappa s rozšířeným prošíváním, přibyly obklady z amerického dubu a náladové prvky se vzhledem z kouřového skla. Kůží čalouněný volant se chlubí upraveným rozmístěním multifunkčních tlačítek. Místo na bezdrátové nabíjení mobilních telefonů se po novém přemístilo před držáky nápojů.

Ve smyslu nových modelů X5, X7, Z4 či rady 8 už i sedmička dostala plně digitální, 12,3" budíky s futurističtější grafikou. Ta nahrazuje digitální kruhové budíky, které si dosud držely svůj klasický tvar. Značka dále vyzdvihuje lepší odhlučnění a upozorňuje na BMW Touch Command s aktualizovaným hardwarem i softwarem či na systém zábavy pro zadní sedadla, kde najdeme 10palcovou full-HD dotykovou obrazovku a Blu-ray přehrávač.

BMW 7
BMW 7 Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Motorická paleta dostala drobná vylepšení, díky čemuž všechny verze splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Nechybí tak 3litrové řadové šestiválcové naftové motory – 750d (294 kW/400 k), 740d (235 kW/320 k) a nakonec základní agregát 730d (195 kW/265 koní). Na výběr bude pohon výhradně zadní či obou náprav xDrive.

Pozitivní zprávou je opětovný příchod dvanáctiválcové verze M760Li na evropský trh. 6,6litrová V12 se totiž skrz emisní normy dávno vytratila z nabídky, nyní ale disponuje filtrem pevných částic a její výkon se navýšil na 430 kW/585 koní.

Na výběr však bude i 4,4litrová V8 v 750i s výkonem 390 kW/530 koní, což je o 80 koní více než dosud. Plug-in hybridní verze 745e nového BMW řady 7 dostaly speciálně upravený řadový šestiválcový benzínový motor a lepší vysokonapěťovou baterii. Systémový výkon vzrostl na 290 kW/394 koní. Dojezd na elektřinu se zvýšil na 50–58 kilometrů.

Na závěr zmiňme pokrok při automatizované jízdě. Systém Driving Assistant Professional se systémem aktivního řízení a udržování v jízdním pruhu pracuje sofistikovaněji, novinkou je přitom parkovací asistent, který si dokáže zapamatovat posledních ujetých 50 metrů a samostatně do této vzdálenosti couvat.

Zpět
Sdílet
Diskuse