Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
22. února 2019 1:14
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Škodovka v tom má jasno. Takto si představuje svůj první elektromobil

Škodovka v tom má jasno. Takto si představuje svůj první elektromobil
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-provides-a-specific-outlook-on-the-brands-electric-future-with-the-vision-iv-concept-study/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">skoda-storyboard.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Koncept Vision iV uvidíme v celé své kráse za několik týdnů.

Na blížícím se autosalonu v Ženevě nám Škoda chystá nejen ukázat Scalu, odhalit další zcela nový model, ale i vizi budoucího elektromobilu. Kromě crossoveru Kamiq tak česká automobilka odprezentuje i zbrusu nový koncept Vision iV. Jeho podstatou bude dynamicky střižené SUV s nízkou siluetou střechy, ale hlavně s čistě elektrickým pohonem.

Za agresivní střižená maskou a úzkými světlomety tak už nenajdeme konvenční agregát. Studie navíc nebude disponovat ani konvenčními zpětnými zrcátky, protože ty po vzoru Audi e-tron nahradí virtuální jednotky s displeji v kokpitu. Jak je u konceptů zvykem, chybět nebudou velké, v tomto případě 22" disky, zatímco vzadu si místo najdou trubicové LED a podsvícený nápis Škoda uprostřed.

 

Škodovka má v tom jasno. Takto si predstavuje svoj prvý elektromobil
Škodovka má v tom jasno. Takto si predstavuje svoj prvý elektromobil Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Zatím disponujeme jen počítačovými nákresy, víme však, že Vision iV stojí na platformě MEB, která se připravuje pro výhradně elektrické využití. Očekávaný příchod na trh není ještě zcela znám, mluví se však o roku 2020, protože ambicí značky je do roku 22 nabízet přes 10 elektrifikovaných modelů.

Pohled do interiéru naznačuje přednosti nové platformy – tradiční středový tunel je minulostí, kokpit bude přitom možné skrz absenci klasického motoru posunout více dopředu, čímž vznikne opět více prostoru. Vize nové palubní desky již nepočítá s fyzickými tlačítky, což je třeba samozřejmě brát stále s rezervou, je ale jasné, že za pár let budeme v automobilech opravdu většinu věcí nastavovat přes dotykové obrazovky.

I uvnitř, při pohledu na futuristický volant, vidíme škodovácký trend, že tradiční logo značky vystřídá samotný nápis. Přesné specifikace elektrického ústrojí zatím neznáme, již brzy se je ale určitě dozvíme.

Domů
Sdílet
Diskuse