Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
23. března 2019 17:42
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Král luxusních GT dostal novou 550koňovou V8 a systém odpojování válců

Král luxusních GT dostal novou 550koňovou V8 a systém odpojování válců
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.bentleymedia.com/en/newsitem/909-driver-focussed-elegant-and-exquisitely-hand-crafted-new-continental-gt-v8-and-gt-v8-convertible" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">bentleymedia.com</a>
TECH
Uložit Uložené

K majestátní W12 se řadí čtyřlitrový agregát.

Nejnovější, v pořadí třetí generace luxusního Bentley Continental GT, se světu ukázala koncem roku 2017. Jak je zvykem, debut zprvu patřil verzi s W12 pod kapotou, no a nyní se o slovo hlásí osmiválcová varianta, která chce zaujmout větší agilitou. Paradoxem přitom je, že novinka přichází jen pár dny po ženevském autosalonu, což jen potvrzuje, že jeho význam se pomalu ale jistě vytrácí.

Ve smyslu tradičních názvosloví jde o modely Continental GT V8 a Continental GT V8 Convertible, neboť Britové představují novou verzi v obou karosářských provedeních. Jak napovídá samotný název, pointou nového člena v portfoliu je vidlicový osmiválec, který zastupuje údajně zcela novou generaci motorů. Čtyřlitrový agregát dopovaný twin-scroll turbodmychadly se pyšní výkonem 404 kW / 550 koní a točivým momentem 770 N.m.

fdgf
fdgf Zdroj: www.bentleymedia.com

O přenos síly se stará dobře známá osmistupňová automatická převodovka, výkon přitom putuje na všechna čtyři kola. Zajímavostí je fakt, že už i Bentley přichází s technologií odpojování válců, čímž pochopitelně reaguje na stále nekompromisnější emisní normy. Za ideálních podmínek, tedy v době, kdy řidič právě nepotřebuje všechny koně pod kapotou, dochází k deaktivaci čtyř válců, a to aniž by to posádka postřehla. Celý akt proběhne za méně než 20 milisekund.

Podstatnější však je, že luxusní GT s V8 pod kapotou dokáže akcelerovat na stovku za rovné 4 sekundy, maximální rychlost je přitom omezena na 318 km/h. Prakticky jedinou odlišností oproti W12 verzím jsou koncovky výfuku. Na každé straně se nacházejí dvě oválné koncovky. Kromě toho se však nic nemění, exteriér jen zdobí pár plaket V8, zatímco do nabídky se zařadily nové 20" disky specifického designu. Za příplatek však nechybí 22".

fdgf
fdgf Zdroj: www.bentleymedia.com

Interiér si bude nadále hýčkat posádku prvotřídním zpracováním, kvalitními materiály a plejádou nejmodernějších technologií. V nové generaci palubní desce kraluje 12,3" displej, který lze zaklopit a upřednostnit tak čistý design. Bentley hlásí, že mimořádně pohodlná sedadla se dají polohovat v 20 směrech.

Audio soustava, která počítá s desátků reproduktorů, má výkon 650 W. Cenové relace zatím známé nejsou, v Evropě se totiž osmiválcové GT ukáže až začátkem roku 2020.

Domů
Sdílet
Diskuse