Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
20. března 2019 19:18
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nové motory a revoluční infotainment. Oblíbené GLC kupé prošlo modernizací

Nové motory a revoluční infotainment. Oblíbené GLC kupé prošlo modernizací
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=42840194&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZib3JkZXJzPXRydWUmcmVzdWx0SW5mb1R5cGVJZD00MDYyNiZ2aWV3VHlwZT10aHVtYnM!&rs=0" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">daimler.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Krátce po faceliftu klasického GLC se změn dočkala i varianta kupé.

U příležitosti autosalonu v Ženevě jsme poznali modernizovanou podobu úspěšného GLC, kterým Mercedes-Benz zaznamenal velký úspěch. Krátce nato nás německá automobilka informuje o tom, že rozsáhlejšího faceliftu se dočkala i stylovější varianta GLC kupé.

I zde evidujeme změny zejména v přední části, kde si místo našly zcela nové Multibeam LED světlomety s propracovanou grafikou i samotným tvarem. Pozměněné křivky dostala i rozměrná přední maska a nárazník, který má ještě větší otvory. Ve skutečnosti však jde do velké míry jen o plastové výplně, čili věc designu, nikoliv funkce.

Úplne nové motory a revolučný infotainment. Obľúbené GLC kupé prešlo rozsiahlou modernizáciou
Úplne nové motory a revolučný infotainment. Obľúbené GLC kupé prešlo rozsiahlou modernizáciou Zdroj: media.daimler.com

V zadní části jsou už změny jen decentní. Nárazník má jemně odlišné linie, zatímco úzké světlomety dostaly modernější grafické zpracování. Velkými novinkami se pyšní kokpit, kde se již objevuje revoluční infotainment MBUX.

Jeho podstatou je ovládání hlasem a gesty, zmínit je však třeba i prvky rozšířené reality. Nejnovější rozhraní si tak vyžádalo 10,25" centrální displej, který se již může ovládat i doteky. Nové generaci infotainmentu je přizpůsoben i středový tunel, kde již není sdružený otočný ovladač, ale dotykový touchpad. 

Samozřejmě nechybí ani nové, 12,3" digitální budíky, které nahradily dosavadní analogové. Do interiéru se nakonec nastěhoval nový multifunkční volant a několik nových barevných kombinací ozdobných prvků.

Úplne nové motory a revolučný infotainment. Obľúbené GLC kupé prešlo rozsiahlou modernizáciou
Úplne nové motory a revolučný infotainment. Obľúbené GLC kupé prešlo rozsiahlou modernizáciou Zdroj: media.daimler.com

Snad největší změny se ukrývají pod kapotou. Mercedes-Benz totiž kompletně vyměnil pohonné ústrojí novou generací agregátů. Hlavní novinkou faceliftu je proto nový benzínový dvoulitr s twin-scroll turbodmychadlem, který navíc spolupracuje s 48V hlavní sítí. Díky mild-hybridní technologii se tak motor za ideálních podmínek dokáže během jízdy zcela vypnout. V případě potřeb dokáže funkce EQ Boost naopak dodat dalších 10 kW.

Nový benzínový dvoulitr zastupuje dvě výkonnostní verze – GLC 200 (145 kW/197 koní) a GLC 300 (190 kW/258 koní). K úplné výměně motorů dochází i na straně turbodieselů, kde dosavadní 2,1 nahradil dvoulitr. V nabídce tak jsou verze GLC 200d (120 kW/163 k), GLC 220d (143 kW/194 k) a GLC 300d (180 kW/245 koní).

Otázkou je, jak je to s 3litrovým turbodieselem ve verzi 350d, protože ten tisková zpráva nezmiňuje. Je však více než jasné, že provedení GLC 43 a GLC 63/63 S se z nabídky nevytratí, ve faceliftované podobě se však objeví až později.

Dodejme, že všechny verze již ve standardu disponují 9stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech čtyř kol 4Matic.

Domů
Sdílet
Diskuse