Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
23. března 2019 1:20
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Svou X6 má už i Porsche. Nový Cayenne Coupé ale hraje na podstatně sportovnější notu

Svou X6 má už i Porsche. Nový Cayenne Coupé ale hraje na podstatně sportovnější notu
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://newsroom.porsche.com/en/2019/products/porsche-cayenne-turbo-coupe-suv-rear-section-spoiler-roof-concepts-17277.html" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">porsche.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Designově zajímavější varianta sdílí techniku se standardním modelem Cayenne.

Když v roce 2002 značka Porsche uvedla na trh Cayenne, snad každý automobilový fanoušek se chytil za hlavu. Odstupem času však můžeme prohlásit, že šlo o precedens, kterým automobilka nastolila nový trend a stala tak se obrovskou inspirací. Navíc, není žádným tajemstvím, že nebýt sportovního SUV, tak v dnešní době by zde již modely 911, respektive Porsche jako takové nebylo.

Cayenne totiž trefil do černého a i když se na první pohled vymyká tradicím značky, obrovský úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Doba se však mění a poslední roky na trhu převládá nový fenomén – SUV kupé. Právě o takovém modelu se v Züffenhausenu dlouho mluvilo, no a v uplynulých hodinách se produkční verze prodrala na svět. Přivítej nové Porsche Cayenne Coupé.

Svoju X6-ku má už aj Porsche. Nový Cayenne Coupé to ale hrá na podstatne športovejšiu nôtu
Svoju X6-ku má už aj Porsche. Nový Cayenne Coupé to ale hrá na podstatne športovejšiu nôtu Zdroj: newsroom.porsche.com

Laicky řečeno, jde o Cayenne se seříznutou střechou, tedy dynamicky pojaté SUV se siluetou střechy, která připomíná vozy kupé. Úhlavní konkurent pro X6 a GLE Coupé vystupuje opravdu velmi sportovním dojmem, o čemž svědčí zejména zadek – propojená světla a výsuvný spoiler poměrně značně připomínají modely 911.

I přesto, že předek je prakticky shodný s klasickými Cayennem, změny nastávají už u Ačkového sloupku, protože střecha verze Coupé je až o 20 milimetrů nižší. Navíc standardem je panoramatická střecha, kterou lze za příplatek vyměnit za karbonovou. Kupé je zároveň o 18 milimetrů širší a nabízí zavazadlový prostor o velikosti až 625 litrů. Zajímavostí je, že ve verzi Coupé Turbo má však kufr „jen“ 600 litrů.

Speciální pozornost obrací Porsche do onoho výsuvného zadního křídla. Jde totiž o první SUV, kde je tento prvek součástí aktivní aerodynamiky – spoiler se nejen vysouvá, ale při rychlosti nad 90 km/h se zároveň roztáhne o 135 milimetrů do šířky, čímž citelně zlepšuje přítlak na zadní nápravu.

Svoju X6-ku má už aj Porsche. Nový Cayenne Coupé to ale hrá na podstatne športovejšiu nôtu
Svoju X6-ku má už aj Porsche. Nový Cayenne Coupé to ale hrá na podstatne športovejšiu nôtu Zdroj: newsroom.porsche.com

Interiér je prakticky totožný se standardní verzí, změnou ale prošla zadní řada sedadel, kde jsou sedadla ukotvena o 30 milimetrů níže. Vnitřek je pouze čtyřmístný. V nabídce jsou zatím dvě verze – Cayenne Coupé a Cayenne Coupé Turbo. První jmenovaný sází na přeplňovaný 3litrový šestiválec s výkonem 250 kW / 340 koní a 450 Nm.

Silnější variantu pohání 4litrová V8 s filtrem pevných částic a výkonem 404 kW / 550 koní a 770 Nm. Akcelerace tohoto modelu na stovku je přitom možná již za 3,7 sekundy, maximálka je na úrovni 286 km/h. Už brzy by se v nabídce měla objevit nejen verze GTS, ale i plug-in hybrid, naopak, na dieselový agregát zapomeň.

Porsche je totiž jedna z prvních značek, která se zejména skrze novou metodiku měření spotřeby a emisní normy dieselů úplně zbavila. Novinku je možné objednat již nyní, k prvním zákazníkům se dostane v příštích měsících.

Domů
Sdílet
Diskuse