26. března 2019 16:55

The Seven Deadly Sins je skvelým anime plným vtipných postáv, japonskej úchylnosti a epickej akcie (Recenzia)

Obľúbená manga už dnes figuruje aj medzi skvelými anime počinmi na Netflixe.

Aj naďalej pokračujem v bádaní ponuky Netflixu. Posledné obdobie som sa zameral hlavne na anime a animované seriály všeobecne, pričom sme ti tak mohli priniesť recenzie na dva skvelé, no neprávom opomínané počiny. Reč je o Big Mouth a Dragon Prince. Následne som skúsil She-Ru, ale tá je skutočne až príliš pre deti, a tak moje oči upútal náhľad na anime Seven Deadly Sins. Nič som o ňom predtým nevedel a ani som si nič nezisťoval. Nevidel som ani trailer, len červené monštrum v náhľade Netflixu.

Svoju slepú dôveru v japonských bláznov som ale neoľutoval. Seriál ti už v prvej epizódy dá jasne najavo, akým smerom sa bude uberať a že rozhodne nie je pre aktivistov bojujúcich za ženské práva. Seven Deadly Sins je totiž plné pervezných postáv. Samotné kompozície scén a postavy (v drvivej väčšine ženské) sú tu prezentované v sexy pózach, sporo odetom prádle či doslova vyzliekané (netreba sa však báť ničoho „horšieho ako výstrihu a odhalenia bežných častí ľudského tela).

Zo začiatku to pôsobí rušivo a miestami až nepríjemne, ale to je proste anime a takí sú Japonci. Akonáhle si na to zvykneš, čaká ťa zoznámenie s plejádou vynikajúcich postáv. Tie sršia humorom, cynizmom, sarkazmom, ale aj citmi. Každá z nich potrebuje pár epizód na to, aby sa ukázala v pravom svetle, no vždy to stojí za to.

A že je tých postáv habadej, s tým ani nejdem začínať. Príbeh sa totiž odohráva v krajine Britania a jej okolí. To kedysi tyranizovala rasa démonov, ktorú však zvyšné 4 rasy na 3 000 rokov zapečatili. Postupne však znova nadobúdajú silu a je na tíme Seven Deadly Sins, aby zvrátil pohromu. Kedysi elitná kráľovská jednotka bola rozpustená po tom, čo ju krivo obvinili z vlastizrady a pokusu o štátny prevrat.

Ide viac-menej o dobrosrdičných jedincov so špeciálnymi (nielen) bojovými schopnosťami. Vyčnieva každý jeden z nich, no úplne dokopy sa dajú až ku koncu 2. série. Seriál tak do teba pumpuje nové postavy a ich charaktery postupne, aby si tak mal čas obľúbiť si každú jednu z nich (obzvlášť prvé seriálové stretnutia Bana s Meliodasom je asi nezabudnuteľné).

Ešte než sa Seven Deadly Sins pustia do boja s démonmi musia očistiť svoje mená a vysporiadať sa so zradcami v kráľovských radoch. Čakajú ich teda súboje s Holy Knight, najvyššími rytiermi kráľovstva a ich ochrancami. Nie všetko je však také, ako sa zdá a na rad príde aj niekoľko dejových zvratov.

Príbeh je priamočiary a aj keď sa sem-tam objaví nejaká odbočka, slúži na rozširovanie sveta či bližšie spoznávanie hlavných postáv. Tie sú všetky skvelo napísané (mne osobne nesadol asi iba Gowther a vôbec by ma jeho smrť netrápila) a zábavné, pričom oplývajú vlastnými motiváciami a cieľmi. Nie sú to teda len členovia tímu, ktorí sú vždy pripravení slúžiť dobru.

Okrem perverznosti, vynikajúcich postáv a opantávajúcemu príbehu seriál zaujme aj kvalitnou animáciou. Aj počas megalomanských bojových scén či rýchlych fyzických útokoch je zreteľne vidieť všetko potrebné a ty si tak môžeš užívať poriadne našľapanú akciu.

Pochvalu si zaslúži aj originálne japonské znenie či soundtrack. No a potom je tu akcia, ktorá začína zľahka, no neskôr sa dostáva do poriadne epických proporcií zahŕňajúcich vyšších démonov, desiatky rytierov, spojených útokov členov Seven Deadly Sins a množstva ďalšieho.

A pritom je tu stále priestor na pridanie plynu, čo jasne dokazuje non-cannon film (taktiež dostupný na Netflixe) a hlavne 2. séria, v ktorej nastúpi kráľovská elitná skupina zabijakov z radov démonov a prihárať začne nielen hrdinom, ale celej planéte. Každý divák si tu nájde svoje a ja nie som výnimkou. Aj preto udeľujem osem a pol boda z desiatich.

Seven Deadly Sins je akčným anime s množstvom sympatických postáv, sporo odetých sexy žien, explozívnej akcie a cool momentov. Užiješ si interakcie medzi svojimi obľúbenými hrdinami, množstvo humoru a pokiaľ ti nevadia klasické anime klišé, ktorých je tu požehnane, seriál si zamiluješ. Len mu treba dať čas, keďže prvé epizódy slúžia naozaj iba na rozbeh.

Ďalšia recenzia príde už budúci týždeň. Znova pôjde o anime a na zúbok sa pozrieme počinu One Punch Man, ktorý už je v našich končinách značne známejší.

Trailer nie je vôbec spoilerový a ukazuje len

prvých dvoch členov tímu, takže si ho pokojne pozri.