Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
1. dubna 2019 20:17
Čas čtení 0:00
Antonín Havlík

Rekola mají konkurenta, v Praze začalo jezdit 500 elektrokol Freebike. Dojet s nimi můžeš až do Kladna

TECH ČESKO
Uložit Uložené

120kilometrový dojezd, podpora Prahy i Kladna a žádný startovací poplatek. Česká služba Freebike má velké ambice.

Bikesharing je v Praze velmi oblíbenou alternativou k automobilové a hromadné dopravě. Důkazem je úspěšná společnost Rekola, která se sdílením kol zabývá, nebo kontroverzní zelené koloběžky Lime, které vzbudily poprask ve veřejném prostoru.

K dalším podobným společnostem se nyní přidává i karlínská společnost Homeport, která vyslala do pražských ulic na pětistovku sdílených elektrokol, které mají pomoct místním zkrátit cestu a ušlápnout zapeklité kopce. Svůj start hlásí dnes.

Službu Freebike je možné využívat po téměř celé oblasti centra i širšího centra hlavního města a také v Kladně, kam může případný zájemce dojet. Pamatovat musí jen na to, že parkovat se smí pouze mimo červeně zaznačené zóny a pouze v tzv. virtuálních stanicích, v opačném případě zaplatí zaplatí parkovací poplatek 25 Kč. „Oblast používání se bude postupně rozšiřovat,“ slibují autoři projektu. 

Rekola mají konkurenta, v Praze začalo jezdit 500 elektrokol Freebike. Dojet s nimi můžeš až do Kladna

Žádný aktivační poplatek a dobrá dojezdová doba

Ceny jsou oproti elektrokoloběžkám Lime atraktivnější – není třeba platit žádný jednorázový nástupní poplatek. Finální částka se liší podle doby jízdy a druhu bicyklu. Kolo s elektromotorem má první minutu jízdy zdarma a poté se platí 2 koruny za minutu používání. 

Klasické šlapací kolo má prvních 11 minut zdarma a poté je účtována 1 koruna za každou započatou minutu jízdy. Až dojezdíš, má stačit v mobilní aplikaci klepnout na položku „vrátit kolo“ nebo třikrát za sebou zmáčknout brzdu na zaparkovaném kole. 

Oproti Rekolu je však cena o něco horší. Zavedený konkurent si účtuje 24 korun za 30 minut (nebo možnost měsíčního předplatného za 195 korun) a má samozřejmě více měst, které podporuje. Zajezdit si na růžových kolech je možné kromě Prahy v Brně, Českých Budějovicích, Olomouci, Liberci, Ostravě a Frýdku-Místku.

Rekola mají konkurenta, v Praze začalo jezdit 500 elektrokol Freebike. Dojet s nimi můžeš až do Kladna

Dojezd kol má být až 120 kilometrů, což podle Homeportu nemá žádná konkurence na světě. Běžná dojezdová vzdálenost je prý okolo 50 kilometrů. Je to možné díky baterii, která je vyvinutá speciálně pro jejich kola. 

O úspěchu projektu firma nepochybuje, chce nabídnout konkurenci zavedeným službám. My ty nejpopulárnější vyzkoušíme a brzy přineseme výsledky. Zatím můžeš aplikaci Freebike vyzkoušet na vlastní kůži. Aplikace pro službu nezbytná je k dispozici na iOS i Android.

Rekola mají konkurenta, v Praze začalo jezdit 500 elektrokol Freebike. Dojet s nimi můžeš až do Kladna

Rekola mají konkurenta, v Praze začalo jezdit 500 elektrokol Freebike. Dojet s nimi můžeš až do Kladna

Domů
Sdílet
Diskuse