Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
30. května 2019 8:20
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nejnovější mistrovské dílo od Brabusu má 800 koní a stovku dá pod 3 sekundy

Nejnovější mistrovské dílo od Brabusu má 800 koní a stovku dá pod 3 sekundy
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.brabus.com/en/supercars/brabus-800-gt4.html" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">brabus.com</a>
TECH
Uložit Uložené

GT 63 S 4Matic+ 4-Door Coupé prošlo dodatečnou úpravou.

Zatímco se v kuloárech říká, že sportovní divize značky Mercedes-Benz již brzy oživí někdejší označení 73 AMG, kterým se bude pyšnit i čtyřdveřové GT, o slovo se hlásí Brabus. Opět. Německý tuningový virtuos si vzal na mušku právě vrcholnou variantu GT4 a přetváří ji do ideální podoby.

Jak se stalo zvykem, optické změny zastřešuje masivní karbonový bodykit. Jeho podstatou jsou nástavce z uhlíkových vláken – upravený nárazník s dodatečným splitterem, postranní aerodynamické prvky po bocích karoserie či přepracovaný zadní nárazník se zvýrazněným difuzorem. Všechny detaily byly zabaleny do černé barvy, no a vpředu nechybí ani zdvojené B, které nahrazuje trojcípou hvězdu.

Vyzvednout je přitom třeba zcela nové 21, respektive 22" karbonové disky Platinum Edition Monoblock Z Platinum Edition, se kterými se setkáváme vůbec poprvé. Za nimi se nepochybně skrývají karbon keramické brzdy. Brabus následně zapracoval na výfukovém potrubí a podvozku. Čtyřdveřové GT totiž stojí na vzduchovém podvozku Brabus Airmatic Sport, který je možné snížit o 25 milimetrů. V interiéru mnoho změn nenajdeš. Víceméně došlo pouze ke změně některých materiálů, zatímco loga AMG vyměnily nápisy Brabus.

Najnovšie majstrovské dielo od Brabusu má 800 koní a stovku dá pod 3 sekundy
Najnovšie majstrovské dielo od Brabusu má 800 koní a stovku dá pod 3 sekundy Zdroj: www.brabus.com

To nejpodstatnější se odehrálo pod kapotou. Základem úpravy je vrcholná varianta GT 63 S, která standardně disponuje již i tak úctyhodným výkonem 470 kW / 639 koní a 900 N.m. Inženýři z Brabusu však čtyřlitrovou V8 biturbo patřičně vylepšili – PowerXtra B40S-800 kit přidává větší turbodmychadla, vylepšené sání, chlazení, přemapované ECU a vyměněné výfukové potrubí. Výsledek? 588 kW/ 800 koní a 1000 N.m!

Doporučeno
Nové AMG s výkonem 639 koní nám vyrazilo dech. Toto je nejextrémnější čtyřmístné auto na trhu Nové AMG s výkonem 639 koní nám vyrazilo dech. Toto je nejextrémnější čtyřmístné auto na trhu 5. května 2019 19:46

Díky tomu dokáže více než dvoutunové AMG pro čtyři akcelerovat na stovku jen za 2,9 sekundy, maximální rychlost je přitom 315 km/h. Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola, sofistikovaný pohon 4Matic+ však umožňuje v případě potřeby úplné odpojení přední nápravy. Na závěr dodejme, že o zpřevodování se stará devítistupňová převodovka AMG Speedshift MCT.

Zpět
Sdílet
Diskuse