Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
5. června 2019 14:23
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Znovuzrozená legenda v top formě. Nová pýcha BMW se jmenuje M8 Competition

Znovuzrozená legenda v top formě. Nová pýcha BMW se jmenuje M8 Competition
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0296150EN/the-new-bmw-m8-coupe-and-bmw-m8-competition-coupe-the-new-bmw-m8-convertible-and-bmw-m8-competition-convertible" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">bmwgroup.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Řadu 8 nám Mnichované přinášejí v nejsilnějším podání.

Na Internetu se již sice nová M8 párkrát chtě nechtě ukázala, avšak až v těchto hodinách nám BMW oficiálně představuje svou pýchu ve vrcholném provedení. Ba co víc, dokonce jsme svědky i provedení s dodatkem Competition, který bude třešničkou nové řady 8.

Znovuzrozená legenda ve verzi M8 dostala ještě agresivnější zevnějšek – exteriér zdobí přední nárazník s citelně většími otvory pro přívod vzduchu, zatímco vzadu si místo našly mohutné 4 koncovky výfuku, které odděluje rozměrný difuzor. Varianta M8 Competition se nakonec pyšní černými detaily, ať už jde o tmavé ledvinky s aktivními klapkami, velké 20" disky nebo dodatečnou odtrhovou hranou.

BMW M8
BMW M8 Zdroj: www.press.bmwgroup.com

V rámci příplatkového karbonového balíčku nechybí prvky z uhlíkových vláken jako střecha, kryty zpětných zrcátek, přední splitter, difuzor či ostatní exteriérové detaily. Jak se již stalo zvykem mezi novými bavoráky, o viditelnost se stará špičková laserová technologie, no a mezi volitelnými prvky nemohou chybět ani karbon-keramické brzdy.

V interiéru jsou změny oproti „běžným“ verzím pouze v detailech. Kromě nových odstínů kůže, prošívání či dekorů a hrstky plaket se pozornost obrací zejména na 12,3" digitální budíky, které dostali pro M8 speciální režim zobrazení. Jeho podstatou je centrálně umístěný otáčkoměr s rychlostí, zatímco ostatní informace jsou zobrazeny po stranách displeje. Klasický kruhový styl nečekej.

Centrem palubky je druhý 12,3" displej, který lze ovládat doteky, hlasem nebo sdruženým ovladačem ve středovém tunelu. Pozornému oku neunikne ani zcela nová hliníkovo-kožená řadicí páka, kterou jsme dosud v jiném modelu BMW neviděli.

BMW M8
BMW M8 Zdroj: www.press.bmwgroup.com

O pohon se podle očekávání stará dobře známá 4,4litrová V8 s výkonem 441 kW/600 koní a točivým momentem 750 Nm. Ano, jde o identické hodnoty jako u M5, což je možná trochu škoda, protože od M8 se přece jen očekával jistý výkonnostní doping. Dodat je však třeba, že hned v úvodu poznáme i variantu M8 Competition, kde se po vzoru M5 Competition nachází 460 kW/625 koní.

Řazení má na starosti osmistupňový automat M Steptronic, který přenáší sílu na všechna čtyři kola. Protože však jde o sofistikovaný pohon M xDrive, kromě sportovního režimu, který preferuje více zadní nápravu, je možné sáhnout i po úplném odstavení pohonu předních kol, čímž vznikne M s čistým zadním pohonem.

Maximální rychlost je sice papírově omezena na tradičních 250 km/h, ale po odblokování omezovače není problém na tachometru spatřit trojmístné číslo začínající trojkou. Pokud se ptáš na akceleraci, věci se mají následovně. M8 kupé pokoří stovku z klidu za 3,3 sekundy, verze M8 kabrio za 3,4 sekundy. Verze Competition dokáží tuto disciplínu zvládnout o 0,1 s. rychleji.

Domů
Sdílet
Diskuse