Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
28. června 2019 7:29
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Laserová světla, hybridní technika a zcela nový kokpit. Audi Q7 výrazně zkrásnělo

Laserová světla, hybridní technika a zcela nový kokpit. Audi Q7 výrazně zkrásnělo
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.audi-mediacenter.com/en/audi-q7-65" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">audi-mediacenter.com</a>
TECH
Uložit Uložené

SUV od Audi prošlo velkou modernizací.

Q7 patří dlouhodobě k nejúspěšnějším modelům značky Audi, proto je její atraktivita více než důležitá. Jelikož je však současná generace na trhu již nějaký ten rok a konkurence z Mnichova a Stuttgartu nedávno představila nové zbraně, je čas na tradiční vylepšení v rámci faceliftu. Ten přichází právě teď a můžeme ho označit za vskutku velkolepý, a to po stránce designu i techniky samotné.

Laserové svetlá, hybridná technika a úplne nový kokpit. Nová Q7-čka výrazne opeknela
Laserové svetlá, hybridná technika a úplne nový kokpit. Nová Q7-čka výrazne opeknela Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Druhá generace velkého SUV nebyla zprvu přijata moc pozitivně, za což mohl značně hranatější exteriér. Ten po novém automobilka trochu zaoblila, dokonce podstatnou měrou zkrášlila zadní část, která byla dosud většinou terčem kritiky. Tradiční single frame je nadále osmiúhelníkového tvaru, je ale trochu oblejší a má zvýrazněných šest vertikálních lamel. Boční otvory pro vstup vzduchu v nárazníku mají expresivnější provedení, stejně jako prahy karosérie, které zvýrazňují světlou výšku velkého SUV.

Světelnou technologii už nezastřešují jen ledky, ale za příplatek systém HD Matrix LED s laserovými dálkovými světly, přičemž svou světelnou grafikou zvýrazňují šířku modelu. Na citelně propracované zadní části karoserie vytváří výrazná chromová lišta vizuální propojení mezi nízkými zadními skupinovými světly. Designéři využili čisté, rovné plochy, které se na dveřích zavazadlového prostoru táhnou po celé šířce.

Laserové svetlá, hybridná technika a úplne nový kokpit. Nová Q7-čka výrazne opeknela
Laserové svetlá, hybridná technika a úplne nový kokpit. Nová Q7-čka výrazne opeknela Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Zásadní změnou prošel kokpit – palubní deska je zcela nová a mění téměř vše, co jsme dosud v současné generaci mohli vidět. Do interiéru se totiž nastěhovaly displeje z Q8 – středový 10,1" displej Black Panel, 8,6" dotykový displej určený prioritně na ovládání klimatizace a vylepšené 12,3" digitální budíky Audi Virtual Cockpit. 

Při stisknutí ikony na středových obrazovkách funkce touch response poskytuje haptickou a akustickou zpětnou vazbu. Ve vypnutém stavu horní dotykový displej téměř úplně splývá s velkým černým dekoračním obkladem přístrojového panelu. Všechny prvky jsou navzájem logicky uspořádané od úzkého pásu mřížek ventilace až po širokou konzoli na středovém tunelu.

Na přání Audi montuje do Q7 rozličné komfortní prvky jako například čtyřzónovou automatickou klimatizaci, Bang & Olufsen Advanced Sound System s trojrozměrným (3D) prostorovým ozvučením nebo Air Quality Paket s aromatizací a ionizátorem. Vrchol nabídky volitelných sedadel představují ergonomická přední sedadla se všestranně nastavitelným profilem a sportovní sedadla S plus. Obě na přání s klimatizací a masážní funkcí.

Laserové svetlá, hybridná technika a úplne nový kokpit. Nová Q7-čka výrazne opeknela
Laserové svetlá, hybridná technika a úplne nový kokpit. Nová Q7-čka výrazne opeknela Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Motoricky se kromě nového označení nic nemění. Pod kapotou tak nadále zůstávají minimálně šestiválcové jednotky – naftový třílitr V6 ve verzi 45 TDI disponuje výkonem 170 kW / 231 koní a 500 N.m, zatímco silnější verze 50 TDI má až 210 kW / 286 koní a 600 N.m. Akcelerace druhého jmenovaného provedení na stovku má papírově trvat 6,3 sekundy.

V nabídce nechybí ani benzínový agregát 55 TFSI, tedy vidlicový šestiválec s výkonem 250 kW / 340 koní a točivým momentem 500 N.m. Tato verze bude u nás po ruce v krátkém závěsu za naftovými alternativami. O oblíbené SQ7 se zatím nemluví, je ale více než jisté, že dříve či později se opět vrátí do portfolia. Ostatně, Audi naftový čtyřlitr před pár dny nastěhovalo i pod kapotou odvozené SQ8.

Laserové svetlá, hybridná technika a úplne nový kokpit. Nová Q7-čka výrazne opeknela
Laserové svetlá, hybridná technika a úplne nový kokpit. Nová Q7-čka výrazne opeknela Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Všechny motory se standardně kombinují s osmistupňovou automatickou převodovkou tiptronic a permanentním pohonem všech kol quattro. K vysoké účinnosti motorů přispívá i sériová technologie mild-hybrid. V reálném provozu přináší úsporu do 0,7 litru na 100 kilometrů. Hlavním prvkem je startovací generátor RSG připojený k motoru drážkovaným řemenem, který napájí kompaktní lithium-iontová akumulátorová baterie prostřednictvím 48voltové hlavní elektrické sítě.

Při zpomalování tak generátor dokáže rekuperovat energii výkonem až do 8 kW. Když řidič v pásmu rychlosti od 55 do 160 km/h uvolní plynový pedál, Q7 rekuperuje s motorem odpojeným od převodovky nebo dobíhá setrvačností až do 40 sekund s vypnutým motorem. Při opětovném stisknutí pedálu akcelerátoru RSG znovu nastartuje motor – rychlejší a měkčí než běžný spouštěč. Režim start-stop začíná již při rychlosti pod 22 km/h. Ve výbavě Q7 nadále nechybí vzduchový podvozek či řízená zadní náprava, která zlepšuje stabilitu a manévrovatelnost.

Domů
Sdílet
Diskuse