Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
29. června 2019 11:58
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Dodge ukázal brutální Charger. Jde o nejextrémnější sériově vyráběný sedan planety?

Dodge ukázal brutální Charger. Jde o nejextrémnější sériově vyráběný sedan planety?
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.fcanorthamerica.com/newsrelease.do?id=20912&mid=" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">fcanorthamerica.com</a>
TECH
Uložit Uložené

6,2litrová V8 je nyní zabalena do značně rozšířené karoserie.

Dodge nám svoji novodobou podobu legendárního modelu Charger v nejnovějším provedení představil již v roce 2014, a to dokonce včetně extrémní verze SRT Hellcat, která svého času vyrazila dech a vyráží ho i dodnes. V těchto dnech nám ale americký výrobce servíruje Charger v ještě brutálnějším podání, které nese příznačný název Widebody.

Je ti tedy už určitě jasné, že pointou novinky je především značně rozšířený bodykit. Automobilka Dodge hovoří nejen o nové verzi, ale také o jakési modernizaci, což můžeme vidět na detailech v interiéru a exteriéru. Nejzásadnější změnou jsou ale vytažené blatníky, což má za následek, že karoserie je nejen až o téměř 9 centimetrů širší, ale zároveň vystupuje ještě podstatně agresivněji.

Dodge ukázal brutálny Charger. Ide o najextrémnejší sériovo vyrábaný sedan planéty?
Dodge ukázal brutálny Charger. Ide o najextrémnejší sériovo vyrábaný sedan planéty? Zdroj: media.fcanorthamerica.com

Pod vysunutými blatníky si místo našly až 20" disky zabalené do širokých pneumatik o rozměrech 305/35 R20. Navíc změnami prošla přední maska, přibyl ještě mohutnější přední nárazník, výraznější boční prahy a decentně vystupující zadní odtrhová hrana. Hellcat widebody má tužší pružiny, adaptivní podvozek od Bilsteinu a silnější stabilizátory. O brzdění se starají brzdy Brembo s kotouči o průměru přes 390 milimetrů.

Doporučeno
Hyundai boří předsudky. Vyzkoušeli jsme opěvované N ve stylovém kabátě Hyundai boří předsudky. Vyzkoušeli jsme opěvované N ve stylovém kabátě 18. června 2019 9:00

Jak je již u několika ikonických aut současnosti zvykem, i tento upravený Hellcat má systém Line Lock, který zablokuje přední kola, a tak umožní zahřátí pneumatik těch zadních. Kromě toho nechybí ani dobře známý Launch Control či funkce Race Cooldown, která zlepšuje chlazení motoru a kompresoru při velké zátěži.

Srdcem verze SRT Hellcat widebody je obrovská 6,2 V8, kterou dopuje zmíněný kompresor. Přes 8stupňový automat je výhradně na zadní kola posílána enormní porce síly, jelikož osmiválec má až 527 kW / 717 koní a 881 Nm.

Akceleraci z nuly na 60 mil za hodinu dokáže tak tento rozšířený Charger pokořit jen za 3,6 sekundy, zatímco sprint na ¼ míle mu trvá jen necelých 11 sekund. Maximální rychlost je 315 km/h.

Domů
Sdílet
Diskuse