Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
4. července 2019 19:19
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nová X6 je tady a s ní i 530koňová V8 a obrovské podsvícené ledvinky

Nová X6 je tady a s ní i 530koňová V8 a obrovské podsvícené ledvinky
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0297827EN/the-new-bmw-x6-a-leader-with-broad-shoulders" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">bmwgroup.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Po několika únicích se nová X6 ukazuje světu.

Ať už se ti X6 líbí, nebo ne, je nesporným faktem, že BMW tímto modelem trefilo do černého, stalo se jakýmsi trendsetterem a s předchozími dvěma generacemi zaznamenalo obrovský úspěch. Nyní přichází 3. generace, která chce na úspěšné předchůdce navázat. Podaří se?

Nová X6-ka je tu a s ňou aj 530-koňová V8-čka a obrovské podsvietené ľadvinky
Nová X6-ka je tu a s ňou aj 530-koňová V8-čka a obrovské podsvietené ľadvinky Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Po designové stránce velké změny nečekej. Tedy, ano, změn je víc než dost, ale specifická silueta střechy, čili tradiční prvek tohoto SUV kupé, zůstává téměř nezměněný. Naopak, přední a zadní část se vizuálně přizpůsobila současnému stylu značky – vpředu dominují užší světlomety (s technologií BMW Laserlight), agresivnější nárazník a samozřejmě podstatně větší ledvinky. Úplnou novinkou je, že nově mohou být už i podsvícené. Vzadu si místo našly vskutku rozměrné světlomety, které svým úzkým profilem opticky rozšiřují vozidlo.

Standardem jsou 19" disky, připlatit se ale bude dát i za 20, respektive 21" kola. Nová generace stojí na platformě CLAR, jinými slovy sdílí techniku ​​s modelem X5 a X7, takže můžeme mluvit víceméně jen o jakémsi karosářském derivátu. Oproti předchůdci je novinka o 26 milimetrů delší, o 15 mm širší a zároveň o 6 mm nižší. Rozvor se přitom natáhl o 42 milimetrů, zajímavostí je nakonec až o 44 milimetrů zvětšený rozchod kol. BMW tak hlásí nižší těžiště a lepší jízdní vlastnosti.

Nová X6-ka je tu a s ňou aj 530-koňová V8-čka a obrovské podsvietené ľadvinky
Nová X6-ka je tu a s ňou aj 530-koňová V8-čka a obrovské podsvietené ľadvinky Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Interiér nás už po nové X5 ničím překvapeni, jelikož do většinové míry je identický. Jedinou relevantní změnou je prostornost, která je v tomto případě podřízena stylové karoserii. Bližší informace zatím nemáme, dá se ale předpokládat, že vzadu bude o něco více místa. Zadní lavice je dělená v poměru 40:20:40 a po jejím sklopení vznikne zavazadlový prostor o velikosti 1 530 litrů. V klasické konfiguraci má 580 litrů.

Palubní deska stojí na novém designovém konceptu s moderními křivkami i technologiemi. Součástí standardní výbavy jsou dvě 12,3" digitální obrazovky – jedna před řidičem, kde najdeme vskutku netypickou grafiku budíků, zatímco uprostřed palubky je hlavní dotykový displej infotainmentu. Ten lze ovládat doteky, sdruženým voličem nebo hlasem (zatím stále bez české či slovenské lokalizace). Samozřejmostí jsou desítky bezpečnostních a asistenčních systémů.

Nová X6-ka je tu a s ňou aj 530-koňová V8-čka a obrovské podsvietené ľadvinky
Nová X6-ka je tu a s ňou aj 530-koňová V8-čka a obrovské podsvietené ľadvinky Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Pod kapotou nové X6 se v úvodu prodeje ocitnou dvě naftové a dvě benzinové jednotky. Nejdostupnější a pravděpodobně i nejprodávanější variantou bude základní xDrive30d, tedy řadový šestiválec s výkonem 195 kW / 265 koní a 620 Nm. Vrcholem naftového portfolia je varianta M50d, identický šestiválec, který ale dopují až 4 (!) turbodmychadla a ve výsledku nabízí 294 kW / 400 koní a 760 Nm.

Benzínová nabídka začíná provedením xDrive40i, čili benzínovým řadovým šestiválcem o výkonu 250 kW / 340 koní a točivým momentem na úrovni 450 Nm. Nejsilnější verzí je následně M50i, kterému pod kapotou bije benzínová V8 s výkonem 390 kW / 530 koní a 750 Nm. Nejvýkonnější varianta nové X6 dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h jen za 4,3 sekundy. Ve všech případech je kromě pohonu xDrive standardem i 8stupňová automatická převodovka.

Doporučeno
Nové BMW X5 zvedá úroveň. Takto zábavné naftové SUV bavorská automobilka ještě neměla Nové BMW X5 zvedá úroveň. Takto zábavné naftové SUV bavorská automobilka ještě neměla 10. března 2019 14:51

Pohon xDrive funguje ale velmi inteligentně a prediktivně, tedy pokud není nutný pohon obou náprav, v rámci snížení spotřeby a lepší hospodárnosti jsou poháněna pouze zadní kola. Už v základu je X6 vybavena aktivními tlumiči Dynamic Damper Control, za příplatek nechybí vzduchový podvozek na obou nápravách (rozsah světlé výšky je možné měnit v rozmezí až 80 mm) či elektronicky řízený M diferenciál na zadní nápravě.

Domů
Sdílet
Diskuse