Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
25. července 2019 8:57
Čas čtení 0:00
Daniel Mikolášik

Forever 21 čelí skandálu kvůli body shamingu. Značka rozdávala k objednávkám tyčinky na hubnutí zdarma

MÓDA
Uložit Uložené

Diskriminaci lidí kvůli tomu, že nemají ideální tělesné míry, by moderní společnost podle mnohých neměla tolerovat.

Kalifornský oděvní fast fashion řetězec Forever 21 má na krku opět další skandál. Lidé ho odsuzují kvůli veřejnému body shamingu, a tedy aktu diskriminace odlišných typů lidských těl. Značka totiž k objednávkám ze svého oficiálního internetového obchodu přibalovala tyčinky na hubnutí zdarma.

Mnozí zákazníci, kteří dárek v podobě limetkové tyčinky, vhodné pro dietu s nízkým obsahem sacharidů, od značky Atkins dostali, na internetu nešetřili stížnostmi a vlnou kritiky.

Doporučeno
Skoro 90 % influencerů sdílí špatné a zavádějící informace o hubnutí a fitness, zjistila nová studie Skoro 90 % influencerů sdílí špatné a zavádějící informace o hubnutí a fitness, zjistila nová studie 5. května 2019 13:22

Myslí si, že jde o velmi nešťastný marketingový postup, který nezohledňuje individuální rozdíly mezi lidmi a spousta těch, kteří trpí nadváhou ze zdravotních důvodů, se může cítit méněcenné. Je dobré, že zdravé tělesné proporce se do jisté míry považují za správné a normální, avšak v tomto případě to bylo podle některých kritiků přehnané.

Nepřímou diskriminaci kvůli tomu, že člověk nemá ideální tělesné míry, by moderní společnost prý neměla tolerovat. K celému skandálu se už stihl vyjádřit i samotný obchodní řetězec.

„Čas od času se Forever 21 snaží překvapit své zákazníky bezplatnými produkty od značek třetích stran. Zdravou tyčinku jsme poslali každému kupujícímu prostřednictvím online obchodu, nezávisle na tom, jakou velikost a kategorii oblečení si kupoval. Upřímně se však omlouváme všem zákazníkům, které jsme urazili. Naším záměrem rozhodně nebyla diskriminace odlišnosti,“ tvrdí značka ve svém prohlášení.

Domů
Sdílet
Diskuse