2. srpna 2019 10:41
Jakub Paulík

NASA objevila planetu podobnou Zemi, bude na ní zkoumat známky života

ZAJÍMAVOSTI NASA VESMÍR

Planeta nacházející se 31 světelných let od Země vykazuje podmínky pro život podobné těm na naší planetě.

Satelitům kosmické lodi TESS (Transiting exoplanet Survey Satellite) se podle CNN podařilo ve vzdálenosti 31 světelných let od Země v souhvězdí Hydra objevit exoplanety obíhající kolem hvězdy GJ 357.

Planetu GJ 357 b vědci popsali jako horkou Zem, a to z toho důvodu, že její teploty jsou odhadované na 250° C. Velikostí má být zhruba o 22 % větší než naše planeta. „I když nemůže být hostitelem života, je pozoruhodná jako třetí nejbližší tranzitní exoplaneta a jedna z nejvhodnějších skalních planet na měření složení atmosféry,“ řekl astrofyzik Enric Pall.

Na GJ 357 c je teplota odhadována zhruba na 127° C a velikostí převyšuje Zemi více než třikrát. GJ 357 d je situována na okraji soustavy v dostatečné vzdálenosti od své mateřské hvězdy, díky čemu se teplota odhaduje na 53° C. Právě GJ 357 d by mohla představovat planetu s podobnými podmínkami pro život jako na naší planetě.

Podle Diany Kossakowska z Max Planck Institute for Astronomy by exoplaneta mohla zachytit dostatečné množství tepla k tomu, aby se na jejím povrchu vytvořila voda v tekutém stavu. Její velikost je zatím neznámá. Další zkoumání odborníků z NASA se mimo jiné zaměří na to, zda na planetě objeví možné známky života.