Světoznámá značka má více problémů, než by se mohlo zdát.
Značka Victoria's Secret je jedním z největších řetězců se spodním prádlem v USA. Zejména koncem 90. letech 20. století a začátkem tohoto tisíciletí zažívala obrovský úspěch.
V posledních měsících je její jméno spojováno spíše s negativními než pozitivními zprávami. Proti značce se organizovaly protesty a z každé strany se na ni valí ostrá kritika.
Odmítání rozmanitosti
Značka Victoria's Secret byla dlouhodobě známá svým negativním postojem k plus size, LGBT+ nebo transgender modelkám. Odmítala i rozšiřování rozmanitosti na přehlídkách Victoria's Secret Fashion Show. V době, kdy světu vládnou hashtag #MeToo a #bodypositivity, to byl krok zpět.
Ke zlepšení image značky nepomohla ani nedávná vyjádření nyní už bývalého marketingového ředitele značky Eda Razka. V rozhovoru z listopadu minulého roku se pro Vogue vyjádřil, že transgender modelky na přehlídce Victoria's Secret nemají co dělat. Podobně se vyjádřil i o plus size modelkách. Později se za svá vyjádření omluvil a označil je za necitlivá.
71letý Razek začal pracovat pro značku v roce 1983. Před pár dny podal výpověď poté, co značka začala historicky poprvé spolupracovat s transgender modelkou Valentinou Sampaio. Pro Victoria's Secret šlo o velmi překvapivý krok, který může pomoci při potřebném rebrandingu. K tomu se však ještě dostaneme.
Zrušení letošní přehlídky Victoria's Secret
Nejočekávanější přehlídka roku Victoria's Secret Fashion Show se většinou konala na přelomu listopadu a prosince a modelky se na ni připravovaly několik měsíců dopředu. Šlo nepochybně o nejkrásnější přehlídku roku, která vzbuzovala zájem široké veřejnosti. Téměř dvacet let se vysílala v předvánočním čase prostřednictvím televizních stanic CBS a ABC.
Podle The Wall Street Journal sledovanost show začala postupně klesat od roku 2011, kdy dosáhla svého vrcholu. Ostatně, loňská přehlídka se konala 8. listopadu v New Yorku, ale oficiálně se vysílala až 2. prosince prostřednictvím televizní stanice ABC. Přehlídka dosáhla rekordně nízkých čísel sledovanosti. A není se čemu divit.
V současné digitální době je vysílání prostřednictvím televize několik týdnů po konání show velmi zastaralý formát. Záběry z přehlídky se postupně objevovaly na Instagramu nebo na YouTube. Vysílání přehlídky už dávno nevyhovuje současným požadavkům, což si uvědomilo i vedení značky.
V květnu se proto rozhodlo, že show se již nebude vysílat v televizi. Před pár dny jsme se dokonce dozvěděli, že Victoria's Secret Fashion Show bude tento rok zrušena. Neznamená to, že přehlídka bude zrušena navždy. Lidé z VS jen musí pozměnit tradiční koncept. Samotný šéf společnosti L Brands Les Wexner, která vlastní značku Victoria's Secret, řekl, že móda se vyvíjí, a tak se musí vyvíjet i show.
Propojení značky se sexuálním predátorem Epsteinem
Jeffrey Epstein byl bohatý americký finančník. Jeho jméno ti možná nic neříká, ale kdysi šlo o velmi vlivného člověka s vazbami i na prezidenta Donalda Trumpa. V roce 2007 se na veřejnost poprvé dostaly zprávy, že zneužíval nezletilé dívky.
Epstein si za to odseděl 13 měsíců, během nichž mohl vycházet přes den z vězení a musel v něm trávit pouze noc. První kauza se nějak ututlala, ale později na povrch vyplavaly velmi znepokojivé informace. Finančník měl podle všeho dlouhá léta zneužívat nezletilé dívky ve svých nemovitostech v New Yorku a na Floridě.
Kromě toho byl obviněn z obchodování s lidmi. Epstein trval na své nevinně a prohlásil, že dívky se vším souhlasily a myslel si, že jim bylo více než 18 let. Po případném usvědčeni mohl strávit za mřížemi až 45 let. V sobotu jsme se však dozvěděli, že 66letý miliardář ve vězení podle všeho spáchal sebevraždu.
Jak jeho jméno souvisí se značkou spodního prádla? Epstein nikdy nepracoval pro Victoria's Secret nebo L Brands. Pravdou však je, že do značné míry ovlivňoval chod společnosti. Dvě dekády byl pravou rukou šéfa společnosti L Brands Lese Wexnera. Mimo jiné mu spravoval osobní finance, jak informuje The New York Times.