Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
21. srpna 2019 19:05
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

První elektrický van je na světě. EQV má 8 míst, moderní interiér a dojezd 405 km

První elektrický van je na světě. EQV má 8 míst, moderní interiér a dojezd 405 km
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/Mercedes-Benz-EQV-World-Premiere-for-the-first-fully-electric-premium-MPV.xhtml?oid=44166308&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZib3JkZXJzPXRydWUmcmVzdWx0SW5mb1R5cGVJZD00MDYyNiZ2aWV3VHlwZT10aHVtYnM!&rs=1" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">daimler.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Rodina elektrických EQ modelů značky Mercedes-Benz se rozrůstá.

Během letošního březnového autosalonu v Ženevě nám automobilka Mercedes-Benz představila koncept luxusního plně elektrického MPV. Několik měsíců nato přichází na scénu finální sériová verze. Nové EQV zastupuje vůbec první čistě elektrický prémiový van na světě. Sériová verze se přitom od studie prakticky téměř vůbec neliší, pár podstatných detailů se ale přeci jen změnilo.

Hned na úvod je třeba říci, že nové EQV je po EQC druhým plně elektrickým modelem v rámci řady EQ, jak přitom naznačuje samotný název, jako základ posloužila dobře známá a zároveň i oblíbená třída V. Od V s konvenčním agregátem se elektrická verze liší především přední částí – maska dostala téměř identický tvar jako nedávno představené EQC, což značí přítomnost horizontálních lamel a nakonec černého detailu, který masku lemuje a plynule navazuje na čelní full-LED světlomety.

gfd
gfd Zdroj: media.daimler.com

Z profilu vyčnívají zejména specifická 18" kola z lehké slitiny, pozornému oku ale neunikne zejména schránka pro nabíjení pod předním světlem na řidičově straně. V zadní části elektrickou variantu od klasické nerozeznáte. V interiéru přibyly detaily v zajímavé růžovo zlaté barvě, těm navíc sekunduje do modré barvy laděný vrch palubní desky. Základem interakce mezi řidičem a vozem je revoluční infotainment MBUX. Spojuje nový 10palcový dotykový displej se systémem ovládání hlasem, který se dokáže učit. Součástí systému jsou i prvky rozšířené reality. 

Pozitivní informací je, že přítomnost elektrické soustavy nijak neovlivnila rozložení a koncepci interiéru, jinými slovy, všestrannost a praktická stránka V zůstala zcela neomezená – jak 6, tak i 7 a 8místná konfigurace sedadel se nemění, protože baterie byly umístěny do podlahy, navíc, pozitivně ovlivňují rozložení hmotnosti, a tedy i jízdní vlastnosti.

gfd
gfd Zdroj: media.daimler.com

Podstatná je především samotná technika, takže přejděme k věci. O pohon EQV se stará vpředu umístěný elektromotor s výkonem 150 kW / 204 koní a 362 N.m. Poháněna jsou výhradně přední kola, přičemž maximální rychlost je omezena na 160 km/h. Baterie mají kapacitu až 100 kWh (využitelných 90 kWh). Měnič energie, převodovka s pevným převodovým poměrem, chladící soustava, jakož i výkonová elektronika tvoří přitom kompaktní jednotku s vysokou mírou integrace. 

Mercedes-Benz EQV je sériově vybaven vodou chlazenou nabíječkou s výkonem 11 kW a je tak připraven k nabíjení střídavým proudem (AC) doma a na veřejných nabíjecích stanicích. Automobilka uvádí, že průměrná spotřeba by měla být na úrovni 27,0 kWh / 100 km, přičemž na plně nabité akumulátory zvládne novinka absolvovat až 405 kilometrů (ve smyslu nové metodiky WLTP). Systém přitom podporuje nabíjení výkonem až 110 kW, díky čemuž se baterie dokáže z 10 na 80 % nabít za méně než 45 minut.

Cenové relace zatím neznáme, na trh by se měla novinka dostat příští rok. Vskutku zajímavou informací je váha – podle neoficiálních informací by nové EQV mělo vážit až 2 900 kilogramů, což může být problém v momentě, kdy uvážíme plně naloženou 8místnou verzi a 3,5 tunovou maximální přípustnou hmotnost. Inu, baterie něco váží, v tomto případě více než 700 kilogramů.

Zpět
Sdílet
Diskuse