Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
24. srpna 2019 15:19
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

První elektrické Porsche odhaluje revoluční kokpit, který má 4 obrovské displeje

První elektrické Porsche odhaluje revoluční kokpit, který má 4 obrovské displeje
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://presse.porsche.de/prod/presse_pag/PressResources.nsf/Content?ReadForm&languageversionid=1010966&hl=modelle-news" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">porsche.de</a>
TECH
Uložit Uložené

Přelomový model mezi elektrickými auty klepe na dveře.

Kolem zcela nového modelu Porsche Taycan je opravdu velký rozruch, protože německá automobilka chystá přestavit svůj první elektromobil se zásadními přednostmi. Kromě toho, že jde o Porsche, a je tedy velký předpoklad, že jeho silnou stránkou budou perfektní jízdní vlastnosti, jedním z highlightů má být fakt, že Taycan bude podporovat až 350kW nabíjení!

Pro přiblížení, dosud je podporováno maximálně 150kW nabíjení a také to zvládne jen hrstka elektromobilů – Audi e-tron, Jaguar i-Pace či některé Tesly (například Mercedes-Benz EQC jen 110 kW). Už 150kW nabíječky dokážou velkokapacitní baterie (cca 80-100 kWh) nabít na 80 % za méně než půlhodinu, 350kW nabíjení tedy zásadní měrou změní samotný akt dobíjení. Samozřejmě za předpokladu, že zde 350 kW nabíječky budou.

Prvé elektrické Porsche odhaľuje revolučný kokpit, ktorý tvorí až štvorica obrovských displejov
Prvé elektrické Porsche odhaľuje revolučný kokpit, ktorý tvorí až štvorica obrovských displejov Zdroj: presse.porsche.de

Podrobnosti kolem elektrického Porsche zatím nemáme, vše podstatné se ale očividně dozvíme na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu, kde má Taycan naplánovanou premiéru. V uplynulých hodinách nám ale automobilka prakticky zcela odhalila jeho interiér, který je do značné míry revoluční. Sice se drží tradičního designu a rozložení jednotlivých ovládacích prvků včetně pětice kulatých budíků, ale na analogové řešení zapomeňte.

Palubní deska totiž dostala až 4 obrovské displeje, přičemž největší obrazovka se nachází přímo před řidičem – digitální budíky totiž tvoří zahnutý, až 16,8" displej, který vůbec poprvé v historii značky Porsche zcela odsouvá analogové ukazatele. Centrem palubky je dotykový 10, 9" displej infotainmentu, zatímco ve spodní části je umístěn 8,4" displej sloužící především k ovládání klimatizace. Aby toho nebylo málo, další, v pořadí 4. rozměrný displej o velikosti 10,9" najdeme před spolujezdcem.

Jeho funkce bude do velké míry shodná s centrální obrazovkou multimediálního systému. Zajímavostí je například předplatné Apple Music na šest měsíců (první sériové auto s takto integrovanou funkcí) či Apple CarPlay bez nutnosti propojení kabelem. Android Auto paradoxně k dispozici nebude, to se dalo ale ostatně asi čekat, protože už nějaký pátek je zřejmé, že Porsche spojilo síly s konkurenční společností Apple. Více podrobností brzy.

Domů
Sdílet
Diskuse