16. února 2019 14:53

Po kritike celého Hollywoodu Akadémia znova mení tohtoročné Oscary

Zdroj: Martin Vorel/February 10, 2017

Ďalšia kontroverzia je zažehnaná. Snáď teda oscarový večer prebehne bez komplikácií a všetci si ho užijeme.

Ako sme ťa už nedávno informovali v jednom z vydaní našich Raňajok s Filmkultom, Akadémia sa rozhodla, že počas nadchádzajúceho, už v poradí 91. ročníka odovzdávania Oscarov, budú 4 zlaté sošky odovzdané počas reklamných prestávok. Išlo o kategórie Najlepšia kamera, strih, hraný kraťas a makeup, pričom toto rozhodnutie pochopiteľne pobúrilo mnohé mená svetového filmu.

Tie následne vzali sociálne siete útokom, kde veľmi hlasno vyjadrili svoju nespokojnosť. Jedným z prvých bol režisér Guillermo del Toro, ktorý napísal, že kamera a strih sú jednoducho srdcom filmového remesla. Krátko na to ale del Tora podporilo viacero ďalších tvorcov, ako napríklad režisér Alfonso Cuarón, kameramani Steve Yedlin (Star Wars: The Last Jedi) a Emmanuel Lubezki (The Revenant) či scenáristi Bryan Woods a Scott Beck (A Quiet Place).

S otvorenými listami Akadémii sa následne pridali aj Christopher Nolan, Denis Villeneuve, Martin Scorsese, Quentin Tarantino, Spike Lee, Damien Chazelle, Ang Lee, Seth Rogen či Reed Moreno, pričom všetci sa zhodli na tom, že rozhodnutie zo strany Akadémie je veľmi nešťastným ťahom. Zároveň to považujú za urážku všetkým, ktorí zasvätili svoju vášeň a životy zvolenej profesii.

Samotná Akadémia bola spočiatku neústupná a vydala iba vyhlásenie, že aj keď vyššie spomínané kategórie nebudú odprezentované v priamom prenose, všetky ďakovačky víťazov budú divákom ponúknuté dodatočne. Taktiež dodala, že podobný prístup zavedie ako každoročné pravidlo a vždy sa vyberú 4 kategórie, ktoré budú z priameho prenosu vystrihnuté a v kratšej verzii následne odvysielané niekedy v priebehu oscarového večera.

Teraz sa však vzdá, že vlna hnevu zo strany filmových fanúšikov, členov Akadémie a uznávaných hollywoodskych tvorcov konečne priniesla svoje ovocie. Podľa portálu Deadline totiž Akadémia vzala späť svoje rozhodnutie, čo znamená, že vyhlásenia víťazov za Najlepšiu kameru, strih, hraný kraťas a makeup budú odvysielané v plnej dĺžka a v priamom prenose.

Oscars
Oscars Zdroj: THE OSCARS(r) - The 89th Oscars(r) broadcasts live on Oscar(r) SUNDAY, FEBRUARY 26, 2017, on the ABC Television Network. (ABC/Adam Rose)

Akadémia si vypočula spätnú väzbu od svojich členov v súvislosti s odovzdaním 4 Oscarov - Najlepšia kamera, strih, krátkometrážny hraný film a makeup. Všetky zlaté sošky budú odprezentované bez úprav v našom tradičnom formáte. Tešíme sa na oscarovú nedeľu, 24. februára,“ vyhlásili členovia správnej rady Akadémie.

Podľa nás urobila Akadémia veľmi dobre, pretože každá kategória si zaslúži rovnaký priestor. Stále tu však máme jeden veľký otáznik ohľadom moderátora. Začiatkom roka bolo totiž potvrdené, že nadchádzajúce udeľovanie Oscarov sa stane po 30 rokoch prvým, ktoré nebude mať moderátora. No ako presne to bude vyzerať a celkovo prebiehať, to sa pravdepodobne dozvieme až 24. februára (únor), v noci z nedele na pondelok.