Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
31. října 2019 17:25
Čas čtení 0:00
Matej Krajčovič

Auta Tesla Model S a Porsche Taycan závodila ve sprintu organizovaném britským magazínem Top Gear

TECH
Uložit Uložené

Nováček dostal od slavného jména na frak.

Souboj mezi dvěma špičkovými elektromobily, Teslou Modelem S a Porsche Taycanem, si žil vlastním životem hlavně na internetu, kde ho nafoukanými řečmi živil zejména šéf Tesly Elon Musk.

Ten ještě v létě ohlásil, že Model S zajede na Nürburgringu rychlejší čas než 7 minut a 42 sekund, který drží Porsche.

Nakonec však bylo z představení americké automobilky malé fiasko. Tesla sice v Zeleném pekle kroužila, ale oficiálního času jsme se nedočkali. Model S totiž jezdil s množstvím úprav, které mají od sériové podoby pořádně daleko. Musk následně otočil a naznačoval, že Tesla jen testuje paket úprav, které si budeš moci objednat příští rok. Od té doby zůstalo ticho.

Doporučeno
Tesla prý porazila Porsche Taycan na Nürburgringu, Musk zatím raději mlčí. Toto je důvod Tesla prý porazila Porsche Taycan na Nürburgringu, Musk zatím raději mlčí. Toto je důvod 19. září 2019 9:27

Novináři však cítili, že příběh potřebuje důstojnější tečku. Britský časopis Top Gear (ano, stejné jméno má i slavná TV show) se proto rozhodl uspořádat jednoduchý drag race, kde vedle sebe obě auta v jejich sériové podobě postavil.

A jak vidíš, Tesla Model S dostala na frak, ačkoli má na papíře o 4 koníky více a hlavně, o 129 kilogramů menší hmotnost.

Můžeš sice namítnout, že cenovka Tesly je výrazně příjemnější, ale totéž platí o interiéru a kvalitě zpracování všeho v Porsche. Nemluvě o tom, že sprint na rovince s nulovou potřebou zatáčet je vlastně trochu hloupý test. Přinese zhlédnutí na YouTube, ale o tom, které auto je lepší, mnoho neřekne.

Za zmínku proto stojí i jiný test Top Gearu z tohoto týdne, tentokrát už z jeho televizní části díky osobě mistra volantu Chrise Harrise. Ten vzal menší a levnější Model 3 Performance a postavil ho proti BMW M3, Mercedesu-AMG C63 S a Alfě Romeo Giulii QV, které pohánějí klasické spalovací motory.

Tesla by vyhrála tradiční sprint na čtvrt míle (400 metrů) díky instantnímu nástupu točivého momentu jejích elektromotorů, ale stačilo dráhu natáhnout na 800 metrů a Model 3 už skončil druhý za Mercedesem.

Jak na tom byly zatáčky? Nejrychlejší čas si díky schopnosti sprintovat sice odnesla Tesla, za volantem však byla větší sranda s Alfou. Tesla trpěla na pomalé změny směru, vysokou hmotnost a ne právě nejsportovnější sedadla, z nichž řidič při slalomu vypadává.

Domů
Sdílet
Diskuse