Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
11. listopadu 2019 19:57
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nová Octavia je nádherná! Škodovka útočí nejen praktičností a technikou, ale i designem

Nová Octavia je nádherná! Škodovka útočí nejen praktičností a technikou, ale i designem
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.skoda-storyboard.com/en/media-room/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">skoda-storyboard.com</a>
TECH
Uložit Uložené

4. generace nejúspěšnější škodovky je odhalena.

Krátce po odhalení 8. generace ikonického hatchbacku přichází na řadu další mimořádně očekávané odhalení, a to nejen ve vodách koncernu VW Group. Právě dnešním dnem došlo k oficiálnímu stažení plachty z úplně nové, 4. generace modelu Škoda Octavia.

Nejúspěšnější počin české značky je velmi vyhledávaným artiklem, proto se nemůžeme divit, že o novinku je takový zájem. Ba co víc, nepřekvapí nás, pokud se nové Octavii bude dařit ještě více než dosud, protože má na to skutečně velké předpoklady. Vždyť uznejte, není nádherná?

 

Nová Octavia je nádherná! Škodovka útoči nielen praktickosťou, technikou, ale aj dizajnom
Nová Octavia je nádherná! Škodovka útoči nielen praktickosťou, technikou, ale aj dizajnom Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Atraktivní exteriér

Pravdou sice je, že Octavii s pořadovým číslem 4 bychom s přimhouřením oka mohli označit za zmenšený Superb, nic to však nemění na faktu, že exteriérově se jedná o nádherné auto se zajímavými detaily a vyváženými proporcemi. Samotný design opravdu kombinuje prvky faceliftované vlajkové lodi a nové Scaly, ve výsledku jsme tak svědky značně atraktivnějšího a dynamičtějšího tvaru karoserie, který si zároveň stále zachovává elegantní linie.

Pochvalným faktem je, že Octavia již v základu disponuje hlavními LED světlomety, jedině směrovky jsou halogenové. Za příplatek přitom nechybí špičková Matrix-LED technologie, která zaujme ostře řezanou grafikou trochu připomínající nové modely BMW. Zadní, velmi půvabně tvarovaná LED světla mají za příplatek dynamické směrovky, nechybí ale ani efektní český krystal.

Nová Octavia je nádherná! Škodovka útoči nielen praktickosťou, technikou, ale aj dizajnom
Nová Octavia je nádherná! Škodovka útoči nielen praktickosťou, technikou, ale aj dizajnom Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Dosud platilo, že někomu se Octavie více líbily ve verzi liftback, jinému kombi. Nyní si dovolíme tvrdit, že obě karosářské varianty jsou esteticky i proporčně velmi vyvážené a trefně kombinují stylové, elegantní a dynamické prvky. Díky více zkosenému zadnímu sloupku a výraznému střešnímu spoileru totiž i kombík vypadá nádherně a neztrácí šarm na úkor větší praktičnosti.

Mimochodem, protože Octavia dlouhodobě zastupuje rodinný ideál, důležitá je především velikost zavazadlového prostoru. Škoda opět boduje a z (papírového) zástupce nižší střední třídy opět vydolovala maximum – zavazadlový prostor liftbacku má rekordních 600 litrů, zatímco kombi má až 640 litrů! Dodejme přitom, že rozvor náprav se mezigeneračně nezměnil, přičemž s délkou 4 689 a šířkou 1 829 milimetrů evidujeme jen několikacentimetrový nárůst.

Doporučeno
Toto není Photoshop, ale nové BMW X6 v nejčernější černé na světě Toto není Photoshop, ale nové BMW X6 v nejčernější černé na světě 29. srpna 2019 8:41

Ve srovnání s novým Golfem nadále platí, že žádné sportovně střižené optické verze s jinak tvarovanými nárazníky k dispozici nejsou, je však jasné, že dříve či později přijde provedení Sportline s černými detaily či ostrá verze RS, kde můžeme očekávat agresivnější bodykit. Zákazník tak má na výběr jen z různých barev karoserie a disků v rozmezí od 16 po 19".

Nová Octavia je nádherná! Škodovka útoči nielen praktickosťou, technikou, ale aj dizajnom
Nová Octavia je nádherná! Škodovka útoči nielen praktickosťou, technikou, ale aj dizajnom Zdroj: www.skoda-storyboard.com
 

Pokrokový interiér

Stejně jako jsme psali po odhalení sourozence od Volkswagenu, i Octavia dostala zcela nový vnitřek, respektive palubní desku. Jejím základem je horizontální členění s vystupujícím, až 10" dotykovým displejem, který má být více po ruce řidiči. Nová architektura palubky vnáší elegantnější punc a zároveň i kvalitnější materiály a dekory, což už stihli zmínit i novináři, kteří v nové Škodovce seděli. V některých detailech zpracování má dokonce Octavia předčit i Golf.

Druhý displej se nachází před řidičem, v tomto případě mají digitální budíky 10,25" a progresivní grafiku s několika zobrazovacími styly. Většina fyzických tlačítek se z palubovky vytratila, poslední hrstku najdeme jen nad novými výdechy klimatizace. Vskutku zajímavým detailem je ovládání hlasitosti – ta se zvyšuje posouváním prstu po vyznačené ploše hned pod displejem.

Nová Octavia je nádherná! Škodovka útoči nielen praktickosťou, technikou, ale aj dizajnom
Nová Octavia je nádherná! Škodovka útoči nielen praktickosťou, technikou, ale aj dizajnom Zdroj: www.skoda-storyboard.com

To, že Škoda se snaží ukázat svůj kvalitativní posun k prémiovým značkám, potvrzuje nejen početně zastoupené náladové osvětlení, hodnotně vypadající dekory, ale také zcela nový 2ramenný multifunkční kvalitními volant s kovovými ovladači. Interiér je posetý několika Simply Clever řešeními, dokonce uvnitř můžeme najít až 5 vstupů USB-C. Octavia navíc poprvé nabídne i ergonomická sedadla, přibyla masážní funkce či látka ThermoFlux, která má přinést menší pocení.

Pozornost si v neposlední řadě zaslouží i elektronický volič převodovky, který v případě DSG převodovky nahrazuje dosavadní mechanické řešení. Řidič tak již nebude manipulovat pákou ve zvolených drahách, ale jen přepínat malý volič. Tím pádem, manuální řazení rychlosti bude možné jen pedály pod volantem.

Nová Octavia je nádherná! Škodovka útoči nielen praktickosťou, technikou, ale aj dizajnom
Nová Octavia je nádherná! Škodovka útoči nielen praktickosťou, technikou, ale aj dizajnom Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Široká paleta motorizací

Pod kapotou na jednu stranu nelze očekávat nic revolučního, na druhou stranu je třeba říci, že Škoda si připravila hned několik překvapení. Prvním je, že nová Octavia může mít pod kapotou dokonce i 190koňový benzínový dvoulitr (Golf bude mít 2.0 TSI jen ve verzi GTI), zatímco vrcholná varianta 2.0 TDI bude disponovat výkonem až 143 kW / 200 koní (v Golfu má max 150 k). Zbývající motorizace a dané výkonnostní verze jsou nakonec identické:

  • 1.0 TSI – benzínový tříválec; 66 kW / 90 koní
  • 1.0 TSI – benzínový tříválec; 81 kW / 110 koní
  • 1.5 TSI – benzínový čtyřválec; 96 kW / 130 koní
  • 1.5 TSI – benzínový čtyřválec; 110 kW / 150 koní
  • 2.0 TSI – benzínový čtyřválec; 140 kW / 190 koní
  • 2.0 TDI – naftový čtyřválec; 85 kW / 115 koní
  • 2.0 TDI – naftový čtyřválec; 110 kW / 150 koní
  • 2.0 TDI – naftový čtyřválec; 147 kW / 200 koní

Další novou skutečností je fakt, že 110koňová verze tříválce a 150koňová varianta 1.5 TSI dostanou mild-hybridní techniku, čili 48voltovou palubní síť se startér-generátorem, 48voltovou lithium-iontovou baterií a 6stupňovým DSG. Octavia je standardně poháněna přední nápravou a zpřevodovaná je 6stupňovým manuálem, za příplatek, respektive při silnějších motorech nebude chybět pohon 4×4 či 7stupňové DSG.


Nová Octavia je nádherná! Škodovka útoči nielen praktickosťou, technikou, ale aj dizajnom
Nová Octavia je nádherná! Škodovka útoči nielen praktickosťou, technikou, ale aj dizajnom Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Na závěr dodejme, že novinkou pod kapotou Octavie jsou ostatně ještě 2 plug-in hybridní verze. Jejich srdcem je benzínový motor 1.4 TSI, který zvlášť v nabídce není, ale při hybridním ústrojí je zkombinován s elektromotorem. Součástí soustavy je akumulátor s kapacitou 13 kWh, přičemž papírový údaj o dojezdu na čistě elektrický pohon je 50 kilometrů. Cenové relace zatím neznáme, parametry plug-in hybridů jsou však následující:

  • benzínový čtyřválec 1.4 TSI + elektromotor; 150 kW / 204 koní
  • benzínový čtyřválec 1.4 TSI + elektromotor; 180 kW / 245 koní
Zpět
Sdílet
Diskuse