hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Zdraví - Strava
4
Simon K.
11. srpen 2015, 16:05

Ovlivní pivo po tréninku růst svalové hmoty?

„Ale vždyť to jedno pivo mě nezabije,“ řeknou si mnozí. Co na to aktuálnější výzkumy?

Simon K.
11. srpen 2015, 16:05
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek

Nikde není psáno, že i ti, kteří pravidelně cvičí a fitness je jejich hlavní a neodmyslitelný koníček, nemohou být milovníci piva. No a požitek z vychlazeného piva je o to větší, když máme venku horko jako poslední dny. „Ale vždyť to jedno pivo mě nezabije," řeknou si mnozí. Naštěstí lidé z Examine nevynechali ani tuto problematiku, a tak se nyní podíváme na to, co říkají na to určené studie a zda nás to pivo vrátí o několik kroků vzad a zmaří náš progres. 

 

Zatímco některé výzkumy ukazují, že alkohol může ovlivnit syntézu svalových bílkovin (proces, kdy se svaly opravují a rostou), otázka je u některých trošku jiná. Mohou jedno, dvě pivka po tréninku negativně ovlivnit nějaké ty série či opakování, nebo dokonce nás vrátit s progresí o pořádný kus zpět?

 

Ovlivní pivo po tréninku růst svalové hmoty?

 

Máme zde 2 výzkumy. Jeden porovnával hodnoty jaterní proteosyntézy (detoxikační enzymy produkované játry) u lidí, kteří konzumovali různá množství alkoholu. Zjistilo se, že rychlost syntézy se měnila na základě množství požitého alkoholu. Syntéza bílkovin byla potlačena o 24 % poté, co lidé přijali 71 g čistého alkoholu (což je přibližně 5 piv). Avšak ti, kteří přijali jen 28g alkoholu (přibližně 2 piva) byli na tom mnohem lépe – syntéza bílkovin potlačena nebyla! Jedna z nejlepších lidských studií zjistila, že syntéza svalových bílkovin byla při osobě vážící cca 68 kg potlačena po konzumaci zhruba 7 piv. K tomuto došlo i tehdy, když bylo spolu s alkoholem přijatých ještě 25 g bílkovin. I studie na zvířatech hovoří o tomtéž. Syntéza svalových bílkovin se po etanolových injekcích u potkanů zastavila.

 

Výzkumy tak naznačují, že pokud si dáme více než 5 piv při jednom sezení, mohou narušit regeneraci a růst svalů. I když zatím neexistuje výzkum, který by podrobněji řešil jen jedno pivo, milovníci piva mohou být i tak asi spokojeni, neboť studie ukazují, že 2 piva po tréninku tvrdou dřinu okořeněnou progresí nějak nezničí a nevrátí tě o X kroků zpět. 

 

Ovlivní pivo po tréninku růst svalové hmoty?

 

Při alkoholu je třeba zmínit i testosteron, který je extrémně důležitý při budování svalové hmoty. No, a máme tu jednu zajímavost. Výzkum ukázal, že nízká dávka alkoholu (asi dvě piva pro 68kg osobu) dokázala zvýšit cirkulující testosteron o zhruba 17 %mladých mužů a ženách před menopauzou. Naneštěstí, tato hodnota není pravděpodobně dost výrazná, aby zvýšila růst svalů. Druhá strana mince však taková pozitivní není. Přibližně 7 piv při stejně vážící osobě ve výzkumu naopak potlačilo testosteron. Dokonce se ukázalo, že i 3-4 piva mohou jemně snížit testosteron, pokud by se našel člověk, který by si tolik piva vychutnával každý den po dobu alespoň tří týdnů. A to už může být dost na to, aby to tvůj progres nejen, že zastavilo, ale také vrátilo o pár kroků vzad. Mimochodem, podobné informace o alkoholu a také shodující se informace v rámci piva jsme vám už přinesli v červnu minulého roku v článku o alkoholu

 

Vše podtrženo, dosavadní výzkumy hovoří o tom, že pokud bez piva po tréninku nedokážeš žít a dáš si jedno či dvě, z dlouhodobého hlediska by nenadělaly nějaké potíže. Ale víš, jak to bývá, při jednom to nikdy nekončí, takže si dávej pozor. A nezapomínej, i když pokrýváme tuto zajímavost a výzkumy ohledně alkoholu/piva, nepatří mezi položky zdravého životního stylu a na alkohol v žádném případě nikoho nenabádáme.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: examine, dailyburn Tagy: Alkohol, pivo, po treningu
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.