Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
28. prosince 2019 18:40
Čas čtení 0:00
Jakub Paulík

Spotify v roce 2020 zakáže politické reklamy. Facebook však nadále odmítá změnu

TECH SPOTIFY
Uložit Uložené

S oznámením přišla společnost v pátek.

Spotify od roku 2020 skoncuje s politickými reklamami. Jak dodala CNN, tato změna se bude týkat pouze USA, protože na jiných trzích společnost politické reklamy nezprostředkovala. Krok odůvodňuje firma tím, že nebyla schopna kvalitně prověřovat politický obsah, a tak se rozhodla, že mu dá raději prozatím „stopku“.

„Budeme nadále rozvíjet naše schopnosti a rozhodnutí následně přehodnotíme,“ vyjádřil se mluvčí společnosti. Spotify se v tomto směru přidává k dalším platformám, jako například Twitter. CEO Jack Dorsey oznámil zákaz politických reklam prostřednictvím jejich sítě ještě v průběhu října. Stejně tak podle CNN učinili Linkedln, Pinterest či Twitch. K podobnému kroku zatím nepřistoupil Facebook, Google, Snapchat ani Reddit.

Doporučeno
5 věcí, které bys měl vědět o impeachmentu: Jak je možné, že Trumpovi hrozí odvolání? 5 věcí, které bys měl vědět o impeachmentu: Jak je možné, že Trumpovi hrozí odvolání? 20. prosince 2019 16:04

K danému tématu řekl v minulosti svůj názor i známý komediant Sacha Baron Cohen (Diktátor, Borat). Ten si během proslovu na konferenci Anti-Defamation League rozhodně nebral servítky a jednání Facebooku přirovnal k politice nacistického vůdce Adolfa Hitlera.

„Pokud jim zaplatíte, Facebook vypustí jakoukoliv politickou reklamu, jakou požadujete, i když jde o lež. A dokonce vám pomohou zaměřit tyto lži na konkrétní uživatele, abyste dosáhli maximálního možného efektu. Kdyby Facebook existoval v období 30. let minulého století, podle této zvrácené logiky by umožnil Hitlerovi zveřejňovat 30sekundové reklamy na šíření jeho ,řešení židovského problému',“ řekl Cohen.

Domů
Sdílet
Diskuse