Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
10. února 2020 16:20
Čas čtení 7:13
Peter Hlavička

Hip hopové značky, na které jsme raději zapomněli: Od FUBU přes Rocawear až po Rytmus Fashion

Hip hopové značky, na které jsme raději zapomněli: Od FUBU přes Rocawear až po Rytmus Fashion
Zdroj: @thesource/Twitter
MÓDA
Uložit Uložené

„Neni žiadne tajomstvo, že si len imidžový pičko. Hlavne že máš šiltovku a Pelle Pelle tričko,“ rapuje Majk Spirit.

Raper, který nemá vkus, pomalu ani nemůže rapovat. V hip hopovém světě gangsterů, luxusních aut a drahých šperků se na módu klade větší důraz než v jakémkoli jiném žánru. Nejeden interpret tak začal kromě klasického merche uvažovat i nad svou vlastní módní značkou a stejnou cestou se vydali i mnozí lidé v jejich okolí, kteří s rapem neměli v podstatě nic společného.

Podobných značek se v průběhu uplynulých 30 let zrodilo víc než dost, většina z nich vydělala miliony a ve své době je nosil téměř každý, ale dnes žije už jen hrstka z nich. My jsme si pro tebe připravili výběr těch nejvýznamnějších značek spojených s hip hopovou kulturou, na které se již (raději) zapomnělo.

V tomto článku se dozvíš:
  • Kteří rapeři vydělali na svých módních značkách nejvíce
  • Proč se vybraným značkám nepodařilo přežít
  • Které z nich se stále prodávají
  • Co se stalo s jejich zakladateli

FUBU – 1992

V roce 1992 zažilo město Los Angeles jedny z největších nepokojů poté, co tamní policie využila při zatýkání Rodneyho Kinga nepřiměřenou sílu. Incident vyústil do šestidenní apokalypsy, rabovaly se obchody, podpalovala se auta a vedle všeho tohoto šílenství se našli i lidé, kteří prodávali trička s Rodneyho podobiznou. Když Daymond John viděl, jaký je o tato trička zájem, pochopil, že základem úspěšné módní značky je emocionální spojení se zákazníkem.

Zakladatelé značky: Daymond John (vpravo), Keith Perrin, J. Alexander Martin a Carl Brown
Zakladatelé značky: Daymond John (vpravo), Keith Perrin, J. Alexander Martin a Carl Brown Zdroj: @modernotoriety/Twitter

Koncept FUBU „for us, by us“ (pro nás, od nás) začal dávat dohromady s trojicí kámošů z Queensu a oblečení šil v domě své mámy, která si na založení jeho značky musela vzít půjčku $ 100 000. V průběhu dvou let rozdal několik kusů oblečení mezi rapery, FUBU bylo vidět ve více než třiceti rapových videoklipech a všichni si mysleli, že jde o obrovskou značku. Prvním velkým úspěchem se přitom pro ně stala až spolupráce s LL Cool J, po které začali vydělávat pořádné peníze a na přelomu tisíciletí už jejich kousky nosili i mainstreamoví interpreti jako *NSYNC nebo český Lunetic.

Vyzkoušej předplatné
za 129
a čti vše bez omezení
Přidej se k předplatitelům
nebo Odemkni článek přes SMS
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 80197 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
Dočti článek do konce za SMS v hodnotě 89 Kč. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Čti články bez omezení celý měsíc – předplatné jen za 36 Kč navíc v porovnaní s jedním článkem. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Čti bez omezení celý měsíc. Stačí poslat SMS (za 125 Kč). Jak to funguje?
POSLAT SMS

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Jakou společnou chybu, která je stáhla ke dnu, udělaly některé značky
  • Spolumajitelem které značky byl Jay Z a jak z ní odešel
  • Že hip hopová značka Vokál nebyla z Česka
  • Která polská značka sponzorovala i největší hip hopová jména
  • Jak dopadla Rytmusova značka oblečení
Domů
Sdílet
Diskuse