Sedm medvídků se rovná jednomu poháru piva či vína.
Pravda informuje o sporu mezi německou značkou Haribo a španělským startupem Osito & Co. (Medvídek a spol.). Přestože obě firmy vyrábějí gumové bonbóny ve tvaru medvídků, jejich tvar, chuť a zejména cílovky jsou zcela odlišné. Rozbíhající se startup ze Španělska vyrábí bonbony pro dospělé s obsahem alkoholu. Firmu Haribo nový produkt rozhněval natolik, že jim poslali dopis s příkazem k zastavení činnosti.
7 medvídků = 1 pivo
Haribo tvrdí, že se španělští medvídci až nápadně podobají na ty jejich zlaté. Obávají se, že by si je zákazníci mohli splést. „Haribo svými výrobky podporuje dětskou radost a občasné mlsání teenagerů a dospělých. Proti konzumaci alkoholu nezletilých se zásadně vyhraňujeme, a proto nechceme být jakýmkoliv způsobem spojováni se značkou Ositos & Co. a jejich produkty,“ řekla mluvčí německé firmy.
Španělské firmě se výborně daří, jejich produkty si našli zákazníky již i v zahraničí. Prodávají je jen na místech, kde se dá koupit alkohol a na diskotékách. Gumoví medvídci pro dospělé mají různé příchutě, například gin s jahodou, whisky s kolou nebo vodka s pomerančem a mají opravdu vysoký obsah alkoholu. Sedm bonbonů je ekvivalentem jedné sklenice piva či vína.
Bonbony s alkoholem jsou řádně označeny a je proto nepravděpodobné, že by si je lidé mohli splést s tradiční pamlskem. Podle jednoho ze zakladatelů jsou navíc větší, mají trochu jiný tvar a lépe chutnají. V případě soudního procesu jsou však Španělé připraveni: plánují spustit crowd-fundingovou kampaň, aby vybrali dostatek financí.