9. března 2020 16:54
Čas čtení 2:46

Recenze: The Outsider

Vyplatí se vidět novou seriálovou novinku od HBO?

The Outsider je mysteriózní krimi seriál z dílny HBO podle úspěšného románu Stephena Kinga. Děj sleduje padesátiletého detektiva Ralpha (Ben Mendelsohn), který vyšetřuje případ zavražděného 11letého chlapce Frankieho Petersona poté, co jeho tělo našli pohozené v lese. Práci mu ztěžuje skutečnost, že teprve před nedávnem musel pohřbít svého vlastního syna.

Po několika dnech se dopracují k nesporným důkazům. Zabil ho trenér dětského baseballového týmu Terry Maitland (Jason Bateman). Zatknou ho proti protokolu během baseballového zápasu, a to před zraky celé komunity. Ralph tak této rodině kompletně zničil život, ale myslel si, že na to má právo, důkazy totiž jakýkoli omyl vyloučily. Pár hodin po zatčení se ale začínají vynořovat další fakta, která tuto verzi zpochybňují.

Hlavní podezřelý Terry se totiž podle svědků i kamerových záznamů nacházel 70 mil od místa vraždy. Jak je tedy možné, že se jeho DNA objevilo ve vozidle, které nikdy neviděl? Jak je možné, že ho v den vraždy řada svědků viděla právě v okolí místa činu a jak je možné, aby byl tentýž člověk na dvou místech současně?

Recenze – Formule 1: Drive to Survive 2 opět výborně vypadá a nabídne lepší příběhy než Rush či Ford vs. Ferrari Recenze – Formule 1: Drive to Survive 2 opět výborně vypadá a nabídne lepší příběhy než Rush či Ford vs. Ferrari 7. března 2020 9:42

Recenzia: The Outsider
Zdroj: HBO

Seriál ti odpoví na všechny otázky, ale počkáš si na ně příliš dlouho. Po prvních dvou epizodách (režíroval je Jason Bateman) jsme měli dojem, že se díváme na nejlepší mysteriózní krimi seriál od dob první série Temného případu. Nadšení ale rychle vyprchalo a nastoupil pocit otravy a nudy. Seriál se totiž dlouho nikam nehýbal. Představil sice nové postavy, z nichž nejvíce vynikla Holly Gibney (skvělá Cinthia Erivo), ale následně to už šlo z kopce.

Holly je ze začátku zajímavá a do děje přinese čerstvý závan, ale i toho se divák časem přejí. Seriál se následně vrátí k tomu, co dělá nejčastěji – točí se v kruhu. I malá zjištění posouvající děj dopředu přicházejí jen zřídkakdy. V dalších epizodách se téměř nic důležité neděje a já bych byl velmi překvapen, kdyby si někdo dokázal vzpomenout, co se v nich vlastně stalo.

Tvůrci stopáž častokrát vyplňují zbytečnou vatou a roztahují seriál až tak, že se stane stereotypním a jeho postavy nemají o čem mluvit. Laicky řečeno, The Outsider je roztažený jako sopel. Z celé minisérie mohli vystřihnout 3 hodiny a diváci by si toho asi ani nevšimli. Ideální by byl formát 6–7 epizod, ne deseti.

0/10