Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Neděle 31. 5. 2020 svátek má Kamila

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Mobily
3
Matej Krajčovič
30. duben 2020, 8:24
Čas čtení: 1:58
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Má ještě smysl řešit, který top smartphone nabízí lepší fotoaparát? Porovnali jsme Samsung Galaxy S20 Ultra a Apple iPhone 11 Pro

Nebyl bys spokojený s oběma mobily úplně stejně?

Matej Krajčovič
30. duben 2020, 8:24
Čas čtení: 1:58
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Kvalita fotoaparátů je dnes určitě jednou z nejdůležitějších věcí, které tě při výběru smartphonu zajímají. 

 

Jelikož mobil nosíš v kapse pořád a musí stejně dobře posloužit na fotky s kamarády i doživotní uchování vzpomínek z dovolených, objektivy na zádech lákají více než displeje nebo výkonné procesory. 

 

Mají ale vůbec natahovačky o vyšší počet megapixelů stále smysl? Možná budeš překvapen a zjistíš, že dnes už fotí každý mobil téměř stejně a pokud si koupíš cokoliv ze špičkových novinek, případně jen vyšší třídy za pár tisíc, výsledky budou téměř stejné

 

Přesvědčit se můžeš sám. My jsme porovnali nejnovější Samsung Galaxy S20 Ultra 5G s iPhonem 11 Pro

 

Má ešte zmysel riešiť, ktorý top smartfón ponúka lepší fotoaparát? Porovnali sme Samsung Galaxy S20 Ultra a Apple iPhone 11 Pro

 

Oba mají hned několik foťáku, mezi nimiž nechybí ani ten širokoúhlý na zachytávání krajin

 

Rozdíly bys hledal jen těžko. iPhone má o něco věrnější barvy, ale podivnou „záři“ na místech, kde stromy přecházejí do oblohy. Samsung dokáže rozlišit i odraz na hladině jezera, ale stromy jsou až nepřirozeně přeostřené.

  

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 970 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VYZKOUŠET BEZPLATNĚ
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Upozorníme tě 2 dny před první platbou
První týden 0 Kč, potom 99.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš získat tyto benefity
VÍCE

V případě teleobjektivů je ale Galaxy S20 Ultra výrazně dál. Není se čemu divit, na trh přišel o více než půl roku po iPhonu 11, takže obsahuje novější technologii. Tu v září možná zkopíruje i nový iPhone 12. 

 

Galaxy S20 Ultra ti nabídne až stonásobný zoom! Je pravdou, že na nejvyšší úrovni už bude obraz pořádně rozpixelovaný, pořád ale můžeš najít ideální kompromis.

 

   

Vyskúšali sme Samsung Galaxy S20 Ultra 5G. Telefón, ktorý má foťák s unikátnym 100-násobným zoomom
Zdroj: Porovnání 1x až 100x zoomu na Samsungu Galaxy S20 Ultra

 

iPhony ti tutéž budovu v dálce přiblíží jen dvakrát. Věřil bys ale, že iPhone 11 Pro je levnější? Začíná na 29 990 korunách, zatímco Galaxy S20 Ultra stojí 37 490 korun. I Apple, i Samsung ale mají v nabídce levnější sourozence s trochu méně vybavenými fotoaparáty (iPhone 11 nebo S20/S20+).

 

Fotoporovnanie
Zdroj: Na iPhonu můžeš použít jen 2x zoom

 

Spíše než o tom, že je některý fotoaparát lepší, můžeme hovořit o náhodě při konkrétní scéně. Zde má Samsung hezčí barvy. Někdy ale mobily barvy přikrášlí až tak, že s realitou nemají nic společného.

 

 

Tytéž foťáky v jiné scéně, a už má trochu navrch Apple. Všimni si že na světlých částech budov zobrazuje trochu více detailů, aniž jsou přepálené a zcela bílé. 

 

Ale vážně, nebyly by pro tvůj Instagram bez problémů dobré oba záběry?

 

Fotoporovnání
FotoporovnáníZdroj: REFRESHER

 

 

I na nočních fotkách je vidět rozdíl. Který mobil si poradil se záběrem lépe však závisí spíše na tvém vkusu a náladě.

 

 

 

Zde jsme porovnávali umělé rozostřování pozadí, nazývané také Boheh, Portrét či Dynamické rozostření

 

Na horním záběru růžových květů bychom preferovali Samsung, dole je zas květ tulipánu hezčí na iPhonu. Problémem je, že software Applu ani na několik pokusů nedokázal správně rozpoznat celý objekt a stonek květu zcela ignoroval. Inženýři zřejmě počítali spíše s tím, že takto budeš fotit spíše tváře než květiny.

 

Fotoporovnanie
Zdroj: REFRESHER
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
7
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.