Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
8. května 2020 14:30
Čas čtení 2:03
Martin Mičuda

Škoda odhaluje svůj elektromobil. Enyaq dostane zadní pohon, vrcholem bude 306koňové RS

Škoda odhaluje svůj elektromobil. Enyaq dostane zadní pohon, vrcholem bude 306koňové RS
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/surprising-practical-and-simply-clever-the-enyaq-iv-embodies-electromobility-a-la-skoda/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">skoda-storyboard.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Česká značka přináší podrobné informace o chystaném elektromobilu.

Již několik měsíců není žádným tajemstvím, že Škoda pracuje na svém prvním elektromobilu. Ano, víme, už nyní nabízí elektrické Citigo iV, to se ale dá považovat „pouze“ za elektrickou verzi odvozenou z klasického modelu. Zcela nový Enyaq je ale od začátku vyvíjen jako čistě elektrický automobil, čemuž bylo i všechno přizpůsobeno.

Příchod novinky je naplánován na konec roku 2020, v uplynulých hodinách nám ale Škoda servíruje první oficiální fotografie a informace. Jak se již stalo zvykem, i nyní máme možnost vidět novou škodovku pouze v zakrytém podání. Už nyní ale máme díky tomu určitou představu, jak bude Enyaq proporčně vypadat.

Základním stavebním kamenem je platforma MEB, rozměry novinky jsou následující – 4 648 × 1 877 × 1 618 mm, zatímco rozvor má 2 765 mm. Jinými slovy, elektrická Škoda je menší než Kodiaq, který má na délkou o téměř 6 centimetrů více. Enyaq se tak zařadí někde mezi modely Karoq a Kodiaq. Zavazadlový prostor získá velmi slušných 585 litrů.

Škoda poodhaľuje svoj elektromobil. Enyaq dostane zadný pohon, vrcholom bude až 306-koňové RS
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Pokud se ptáš, proč bude první elektrické auto od Škody SUV, odpověď je jasná – protože to vyžaduje aktuální doba, respektive trend. Samotná automobilka hlásí, že svým elektromobilem chce zasáhnout co největší cílovou skupinu, no a právě SUV je momentálně nejoblíbenější kategorie.

Ukazuje se ale, že i když se zpočátku hovořilo spíše o jakémsi SUV-kupé, oficiální fotografie tyto spekulace vyvracejí. K prvním zákazníkům se novinka dostane v roce 2021, hned v úvodu se přitom objeví v limitované sérii Škoda Enyaq Founders Edition – vznikne 1 895 kusů u příležitosti 125 let od založení značky.

Doporučeno
Je nový Mercedes-Benz GLS králem největších luxusních SUV? Zjišťovali jsme v podrobném testu Je nový Mercedes-Benz GLS králem největších luxusních SUV? Zjišťovali jsme v podrobném testu 19. dubna 2020 15:13

Přejděme ale k podstatě. Škoda nám totiž právě prozradila prakticky všechny informace ohledně pohonu, se kterým souvisí nové číselné označení jednotlivých verzí – Enyaq 50, 60, 80, 80X a nakonec verze RS. Ano, vidíš správně, škodovka nám touto cestou potvrzuje i příchod sportovně laděné verze. Pojďme ale pěkně popořádku a představme si všechny verze podrobněji:

  • Enyaq 50 – výkon 109 kW / 148 koní a 220 Nm, baterie 55 kWh, dojezd 340 km
  • Enyaq 60 – výkon 132 kW / 180 koní a 310 Nm, baterie 62 kWh, dojezd 380 km
  • Enyaq 80 – výkon 150 kW / 204 koní a 310 Nm, baterie 82 kWh, dojezd 500 km
  • Enyaq 80X – výkon 195 kW / 265 koní a 425 Nm, baterie 82 kWh, dojezd 460 km
  • Enyaq RS – výkon 225 kW / 306 koní a 460 Nm, baterie 82 kWh, dojezd 460 km

Zajímavostí je, že Enyaq bude standardní SUV s pohonem zadních kol, verze 80X a RS budou ale disponovat i druhým elektromotorem, konkrétně na přední nápravě. Půjde tedy o čtyřkolku, která ale nebude fyzicky propojena. Ještě dodejme, že udávaný dojezd je ve smyslu metodiky WLTP, zatímco rychlostní parametry jsou následovné.

Nejslabší varianta zrychlí z klidu na 100 km/h za 11,5 sekund, zatímco provedení RS s dvojicí elektromotorů pokoří tuto disciplínu v čase jen 6,2 s. Maximální rychlost je 160 km/h, výjimkou je nejvýkonnější derivát RS, který bude mít maximálku posunutou na 180 km/h.

Škoda poodhaľuje svoj elektromobil. Enyaq dostane zadný pohon, vrcholom bude až 306-koňové RS
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Na závěr tu máme informace o nabíjení, Škoda hovoří o 3 způsobech nabíjení. Při běžné domácí zásuvce (230 V) se střídavým proudem (výkon 2,3 kW) půjde pochopitelně o nejpomalejší proces nabíjení. V případě značkového wallboxu s výkonem 11 kW se nabíjení zkrátí na 6 až 8 hodin podle příslušné kapacity (verze) akumulátoru.

Nejčastěji k nabíjení samozřejmě poslouží síť nabíjecích stanic, zejména těch s výkonem kolem 50 kWh. Nicméně, z tiskové zprávy vyplývá, že Enyaq bude podporovat nabíjení s výkonem až 125 kW, což značí, že na takto výkonné nabíječce se baterie z 10 na 80 % nabije jen za cca 40 minut.

Domů
Sdílet
Diskuse