Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
16. května 2020 17:10
Čas čtení 1:09
Martin Mičuda

Kia prezentuje revoluční systém monitorování slepých úhlů

Kia prezentuje revoluční systém monitorování slepých úhlů
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://press.kia.com/eu/en/home/media-resouces/press-releases/2020/new_digital_display.html" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">kia.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Prvním modelem značky, který dostane nový asistenční systém, je Sorento.

Poslední roky se stalo zvykem, že prakticky všechny automobilky sázejí na všelijaké asistenční systémy, které mají usnadnit obsluhu a zvýšit bezpečnost vozidel.

Dávno už neplatí, že ty nejsofistikovanější a nejpropracovanější systémy mají jen prémiové automobily. Důkazem toho je i zcela nová generace nedávno představeného modelu Kia Sorento.

V době představení nám však korejská automobilka neukázala všechny novinky, mezi které rozhodně patří i tzv. Blind-Spot View Monitor. Kia totiž zašla dál a funkcionalitu sledování slepého, nebo pokud chceš mrtvého úhlu vozidla, posunula na novou úroveň.

Standardně systém na nebezpečí upozorňuje světelnou ikonou/LEDkou na vnějších zpětných zrcátkách, Sorento ale dostalo druhý pár oči.

Kia prezentuje revolučný systém monitorovania slepých uhlov
Zdroj: press.kia.com

Samotný systém sledování oblastí za vozidlem/vedle vozidla, které nemá řidič zpoza volantu dobře na dohled, funguje nadále víceméně stejně. Novinkou však je, že to, zda se v daném místě nachází překážka, je možné vidět už i přímo v budících.

Na novou 12,3" digitální obrazovku se totiž promítá obraz z integrovaných kamer na spodní části vnějších zpětných zrcátek, čímž je řidič okamžitě informován, co se děje po boku vozidla, respektive v jeho mrtvém úhlu.

Obraz v jednotlivé části budíků (podle strany) se aktivuje v momentě, kdy řidič použije směrovku při předjíždění. Díky tomu tak ještě lépe vidí, zda během manévru někoho neohrozí. Je jasné, že půjde o příplatkovou technologii, jejíž cenu zatím neznáme, faktem ale je, že Sorento je prvním modelem značky, který technologii použije v Evropě.

I přesto, že právě Sorento technologii dostalo jako první do širokého povědomí, ve skutečnosti nejde o první sériové auto nabízející něco podobného. O debut se postaral koncernový Hyundai Nexo, ten ale v našich končinách jen málokdo zná. Tak či onak, to, jak nový špičkový pomocník funguje, si prohlédni na autentickém videu.

Domů
Sdílet
Diskuse