Ani kupé, ani kabriolet. Targa je něco mezi.
Už je to více než rok a půl, co nám Porsche představilo zcela novou, v pořadí 8. generaci slavného modelu 911. Poznáváme několik odvozených výkonnostních variant, dosud ale platilo, že k dispozici byly jen 2 karosářské verze – kupé a kabriolet. V těchto hodinách nám ale německá automobilka servíruje třetího člena do party, ikonické provedení Targa.
Jde o provedení, které kombinuje prvky kupé i kabrioletu dohromady. Podstatou novinky je tak opět poměrně komplikovaný a zároveň opravdu nevídaný systém skládací střechy a pověstného rámu za sedadly. Zevnějšek verze 911 Targa jde ruku v ruce s aktuálním designovým směrováním značky, od klasického kupé a kabrioletu se tak odlišuje jen řešením střechy.
Ochranný rám je standardně stříbrný, za příplatek je ale možné sáhnout po černé barvě. I nejnovější generace se vzadu pyšní rozměrným a specificky zahnutým sklem, které dotváří jedinečný look. Celá ta jedinečnost spočívá v elektrickém mechanismu, který v průběhu 19 sekund dokáže zadní okno odsunout a umožnit tak látkovou střechu vyložit, respektive složit.
Porsche 911 Targa se na trh dostává ve dvou výkonnostních verzích, jejichž společným znakem je dvakrát přeplňovaný boxer, pohon obou náprav a osmistupňová dvouspojková převodovka. Základem je 911 Targa 4 s výkonem 283 kW / 385 koní a 450 Nm, zatímco silnější varianta 911 Targa 4S má 331 kW / 450 koní a 530 Nm. Zajímavostí však je, že bez příplatku je možné sáhnout po nové sedmistupňové manuální převodovce.
Součástí standardní výbavy je aktivní zavěšení PASM, nechybí ale ani režim Wet – senzory umístěné v předních podbězích dokáží rozeznat mokrou vozovku a automaticky řidiči doporučit aktivovat režim pro jízdu za mokrých podmínek. Zbývající prvky výbavy jsou téměř identické s obyčejnými variantami. Cenu zatím neznáme, na trh se ale novinka dostane v červnu.