Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
28. května 2020 16:39
Čas čtení 0:52
Antonín Havlík

Otočené sedačky v metru testují lidé na trasách A i B. Dopravní podnik je plánuje rozšířit do dalších souprav

NEWS
Uložit Uložené

V pražském metru otočili oblíbenou sedačku na trojmístě, aby se cestující nemuseli opírat o stěnu vagonu.

Osamocenou sedačku na trojmístě v pražském metru si cestující oblíbili – nemusí vedle nikoho sedět a mají dostatek místa jen pro sebe. Jenže aby se nemuseli nohama otírat o spolucestující, často se na sedačce otáčeli zády ke stěně vagonu. Opěradlo tak měli vedle ruky, což nebyla nejpohodlnější varianta

Už v dubnu pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr uvedl, že Dopravní podnik na jeho popud začal sedačky otáček tak, jak na nich přirozeně sedí cestující. „Cestující si tímhle způsobem automaticky sedají, i když je dvousedačka prázdná. Po baťovsku proto jdeme naproti jejich pohodlí a v pilotní soupravě na Áčku jsme otočili několik sedaček do uličky,“ napsal. 

Doporučeno
Stěny s automatickými dveřmi, vlaky bez řidiče, podsvícené stanice. DPP ukázal, jak budou vypadat stanice metra D Stěny s automatickými dveřmi, vlaky bez řidiče, podsvícené stanice. DPP ukázal, jak budou vypadat stanice metra D 16. ledna 2020 16:40

Otočené sedačky v metru testují lidé na trasách A i B. Dopravní podnik je plánuje rozšířit do dalších souprav
Zdroj: Adam Scheinherr/Facebook

Otočených sedadel bude přibývat

Tuto možnost v současnosti nabízí ve dvou soupravách na linkách A a B. O dalším postupu informuje deník Metro. Dopravní podnik nyní zavedl zkušební lhůtu a plánuje další novinky. Jedná s hlavním městem, aby mohl otočit sedačky i v dalších soupravách. Další soupravy se mají na zelené a žluté trase objevit během léta

U zbylé červené trasy C se ukázala proměna sedadla jako problém – ve starších vozech by museli upravit nosník sedadla a to by bylo náročné. Zatím se tedy musí cestující spokojit s testováním na prvních dvou linkách. DPP na podzim plánuje vytvořit anketu, kde se bude cestujících ptát, jestli se jim změna líbí. Podle jejích výsledků se ukáže, jestli změny má cenu zavádět i u dalších souprav.

Otočené sedačky v metru testují lidé na trasách A i B. Dopravní podnik je plánuje rozšířit do dalších souprav
Zdroj: Adam Scheinherr/Facebook
Domů
Sdílet
Diskuse