Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
2. června 2020 20:12
Čas čtení 1:55
Martin Mičuda

Zcela nové BMW řady 4 s kontroverzní maskou je realitou. Líbí se ti?

Zcela nové BMW řady 4 s kontroverzní maskou je realitou. Líbí se ti?
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0308584EN/the-all-new-bmw-4-series-coupé" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">bmwgroup.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Ikonické ledvinky nabyly zcela nový rozměr. Doslova.

Nové BMW řady 4 je nejkontroverznější novinkou tohoto roku. Naznačovaly to už i špionážní fotky, zákulisní informace a před pár hodinami i únik oficiálních fotografií. Dnešním dnem se pomyslná plachta stahuje a BMW nám své kupé střední třídy představuje oficiálně v plné kráse.

To, zda je nová čtyřka krásná, necháme už na tobě, faktem ale je, že jí revolučně změnili masku. Tradiční ledvinky nejsou totiž jen větší, ale zejména jinak tvarované – nově jsou užší a zároveň podstatně vyšší, čili vertikálně orientované. Právě tento prvek bude statečně polarizovat veřejnost, připomenout je ale třeba, že BMW tímto řešením odkazuje na svou slavnou minulost.

Úplne nové BMW radu 4 s kontroverznou maskou je realitou. Páči sa?
Zdroj: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0308584EN/the-all-new-bmw-4-series-coupé

Nová generace ve velkém vychází z nedávného konceptu, čímž BMW opravdu potvrdilo svá slova, že sériová podoba bude téměř identická. Poměrně velkou revolucí prošly i čelní světlomety, které stále více přicházejí o pověstné kulaté svícení Angel Eyes. Po vzoru nové trojky i zde evidujeme full-LED světlomety se světelným podpisem ve tvaru písmene L. Za příplatek nechybí technologie BMW Laserlight.

Jak je zvykem, i tentokrát platí, že řada 4 se opticky více liší od klasického sedanu řady 3 – novinka je štíhlejší, atletičtější a sportovnější. Svědčí o tom i zadní část, kde najdeme nádherná, horizontálně orientovaná LED světla

Úplne nové BMW radu 4 s kontroverznou maskou je realitou. Páči sa?
Zdroj: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0308584EN/the-all-new-bmw-4-series-coupé

Velkým progresem prošel i interiér, který už jde ruku v ruce s novou koncepcí palubek od BMW. Horizontálně orientovaná palubní deska působí vzdušně, natočená je na řidiče a její dominantou jsou displeje. Středová obrazovka má 10,25", přičemž opticky přímo navazuje na přístrojový štít, kde už najdeme také plně digitální 12,3" budíky BMW s velmi progresivní grafikou.

Doporučeno
Je nový Mercedes-Benz GLS králem největších luxusních SUV? Zjišťovali jsme v podrobném testu Je nový Mercedes-Benz GLS králem největších luxusních SUV? Zjišťovali jsme v podrobném testu 19. dubna 2020 15:13

Vnitřek pokrývá galvanizované obložení, středový panel sdružuje ovládání iDrivu a propracovaný volič automatické převodovky. Panel klimatizace byl efektně přesunut přímo do výdechů, kde najdeme zcela novou filozofii ovládání. Nadále ale platí, že palubní deska jako taková je shodná s tou v řadě 3.

Úplne nové BMW radu 4 s kontroverznou maskou je realitou. Páči sa?
Zdroj: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0308584EN/the-all-new-bmw-4-series-coupé

Motorová paleta je do velké míry totožná s řadou 3, to znamená, že pod kapotou jsou čtyřválcové a šestiválcové motory:

  • 420i – benzínový čtyřválec; 135 kW / 184 koní a 300 Nm
  • 430i – benzínový čtyřválec; 190 kW / 258 koní a 400 Nm
  • M440i xDrive – benzínový šestiválec; : 275 kW / 374 koní a 500 Nm
  • 420d (xDrive) – naftový čtyřválec; 140 kW / 190 koní a 400 Nm
  • 430d (xDrive) – naftový šestiválec; 210 kW / 286 koní a 650 Nm
  • M440d xDrive – naftový šestiválec; 250 kW / 340 koní a 700 Nm

Všechny motorizace splňují emisní normu Euro 6d a jsou spřažené s 8stupňovou automatickou převodovkou Steptronic. Kromě verze s 2litrovým čtyřválcem je standardem i 48 V mild-hybridní technologie s výkonem 8 kW / 11 koní.

Největší pozornost se pochopitelně soustředí do vyhotovení M440 xDrive, které lze považovat za jakýsi mezistupeň mezi klasickými verzemi a očekávanou M4. 3litrový benzínový agregát dokáže 40I vystřelit na stovku za 4,5 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Neméně zajímavé dynamické parametry má i naftové M440d xDrive, které má identickou maximálku a jen o 0,2 sekundy pomalejší zrychlení.

Zpět
Sdílet
Diskuse