Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Refresher Česko
Otevřít v aplikaci Refresher
Stáhnout
X
21. července 2020 15:39
Čas čtení 1:14
Martin Mičuda

Škoda Slavia je sportovní Scala bez střechy, kterou si ale nekoupíš

Škoda Slavia je sportovní Scala bez střechy, kterou si ale nekoupíš
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/wild-open-and-carefree-the-skoda-slavia-is-the-seventh-student-concept-car/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">skoda-storyboard.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Opět platí, že studentský výtvor se sériově vyrábět nebude.

Stalo se již jakousi tradicí, že studenti Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi každoročně vyrábějí vlastní automobilový výtvor. Jinak tomu není ani v roce 2020. Letos vytvořili kabriolet. Nese název Slavia a odkazovat má na 125 let historie značky – v roce 1895 Václav Laurin a Václav Klement založili firmu na výrobu jízdních kol, později motocyklů a automobilů.

Jako základ pro nejnovější výtvor posloužil model Scala, což naznačuje zejména čelní maska s LED světly. Zbývající části karoserie jsou kompletně přepracované a přizpůsobené tomu, aby vozidlo bez střechy neztratilo tuhost – karosérie byla vyztužena v oblasti podlahy a zadní dveře zavařili. Pro zlepšení aerodynamiky studenti vytvořili speciální kryt pro zadní partie, které nakonec zakončuje decentní spoiler.

Škdoa Slavia
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Inspiraci pro studentský počin můžeme hledat v závodním modelu Škoda 1100 OHC z roku 1957. Nejen proto je Slavia značně sportovně laděná – 20" disky pocházejí s velkého KodiaQ RS, brzdový systém si propůjčila z nové Octavie RS. Větších změn se dočkal i výfukový systém.

Doporučeno
Nissan Ariya je ambiciózní elektrický crossover, který zaujme svou technikou Nissan Ariya je ambiciózní elektrický crossover, který zaujme svou technikou 17. července 2020 10:37

Slavia nakonec dostala efektní exteriérové podsvícení prahů a perleťový lak Crystal Blue. Do kokpitu vložili sportovní sedačky Sparco v perforované kůži, dvouramenný volant z nové Octavie a dodatečnou audio soustavu. Kromě hrstky ozdobných detailů je ale palubní deska identická se sériovou Scale.  

O pohon studentského počinu s rozměry 4 362 x 1 793 x 1 410 milimetrů se stará konvenční technika – benzínový čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 110 kW / 150 koní. Síla je přenášena výhradně na přední kola prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky DSG. Ze sériového modelu pocházejí obě nápravy, řízení i celá elektronika. Díky tomu, že Scala shodila střechu a přišla o zadní sedačky, váží Slavia jen 1 210 kilogramů.

Škdoa Slavia
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Otevřený spider vznikl pod taktovkou studentského projektu, který tvořilo 31 žáků. Ti se podíleli na návrhu a celé výrobě úplně sami, jen s dohledem pedagogů a techniků automobilky Škoda Auto. Jak je již při obdobných výtvorech zvykem, i v tomto případě platí, že Škoda Slavia se sériově vyrábět a ani prodávat nebude. To, zda je to škoda, necháváme posoudit na tobě.

Domů
Sdílet
Diskuse