9. srpna 2020 8:40
Čas čtení 2:49
Jakub Paulík

Policajt, manžel a otec, ktorý znásilnil zhruba 50 žien. Mnohé z nich aj s partnermi zavraždil (Recenzia)

Zdroj: TASR/AP/Rich Pedroncelli

Oplatí sa vidieť túto novinku od HBO?

Každý sériový vrah má svoj príbeh, svoju vývojovú cestu, a žiaden sa ním nestal len tak zo dňa na deň. V júni tohto roku odsúdili v USA sériového násilníka a vraha Josepha Jamesa DeAngela na doživotie. Nešlo pritom o žiadneho „nováčika v odbore“, ale o páchateľa, ktorý ničil ľudské životy už od polovice 70. rokov. Vyšetrovatelia sa však k jeho pravej identite prekopali až nedávno, a to vďaka testom DNA.

V rokoch 1976 až 1986 Kaliforniu terorizovali zločinci s prezývkami East Bay/Area Rapist, Visalia Ransacker, Original Night Stalker a Diamond Knot Killer. V skutočnosti však išlo jednu a tú istú osobu – Josepha Jamesa DeAngela, ktorého spisovateľka Michelle McNamara pomenovala ako Golden State Killer. O tom, ako ju tento prípad pohltil natoľko, že sa vydala po stopách brutálneho zločinca, napísala knihu I'll Be Gone in the Dark, podľa ktorej HBO natočilo rovnomenný seriál.

I'll Be Gone in the Dark nie je typickým krimi-seriálom, v ktorom sledujeme život vraha od jeho narodenia, cez problematické detstvo a vraždenie v dospelom veku, až po jeho dolapenie a odsúdenie. Príde síce aj k tomu, no dokument z veľkej časti vychádza z knižnej predlohy, do ktorej musela Michelle McNamara na žiadosť vydavateľa zakomponovať aj svoj osobný život.