Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
22. srpna 2020 11:08
Čas čtení 1:57
Martin Mičuda

RAM představuje 712koňové monstrum, nejvýkonnější a nejrychlejší pick-up na světě!

RAM představuje 712koňové monstrum, nejvýkonnější a nejrychlejší pick-up na světě!
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.fcanorthamerica.com/image-gallery.do?method=view&imageGalleryId=1143" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">fcanorthamerica.com</a>
TECH
Uložit Uložené

TRX se přetavilo do sériové podoby.

Divize RAM, která patří pod křídla automobilky Dodge, dlouhé měsíce avizovala, že již brzy přivede na svět extrémní pick-up, kterým překoná i slavný Ford F-150 Raptor. Slova se naplnila a my poznáváme RAM 1500 TRX, který Američané ve velkém označují za vůbec nejvýkonnější a nejrychlejší sériově vyráběný pick-up na světě. Co to znamená?


Sériové provedení pod kapotou schovává kompresorem přeplňovanou 6,2litrovou V8 HEMI, která disponuje výkonem až 523 kW / 712 koní a točivým momentem 880 Nm. Jak tušíš, základ jednotky pochází z bestiálních verzí Hellcat. RAM však motor patřičně vylepšil a upravil na potřeby velkého pick-upu. Zmiňme například speciálně upravené vzduchové filtry chránící motor před prachem či olejovou vanu, která je stavěna na extrémní zátěž – skoky, velké náklony a přetížení.

das
Zdroj: media.fcanorthamerica.com

O přenos síly na všechna čtyři kola se stará 8stupňová automatická převodovka. Ta byla také patřičně upravena, aby zvládla extrému zátěž. I přesto, že jde o mohutný kolos, V8 dokáže TRX dát až překvapivě do pozoru – akcelerace z 0 na 100 km/h trvá jen 4,6 sekundy, maximální rychlost je z bezpečnostních důvodů omezena na 190 km/h .

Podvozek totiž není prioritně stavěn na maximální rychlosti na dálnicích, ale spíše na terénní dovádění. Světlá výška byla navýšena o více než 5 centimetrů, čímž bylo docílena výsledná hodnota rovných 300 milimetrů! Jednotlivé části ramen a zavěšení vyrobili z kovaného hliníku, následně je ještě vyztužili a upravili (aktivní odpružení) na větší, tedy těžší kola – verze 1500 TRX standardně obouvá 18" disky zabalené do off-roadových 35" pneumatik Goodyear. Kvůli ním byly podběhy rozšířeny o slušných 203 milimetrů oproti standardní verzi.

Zpět
Sdílet
Diskuse