Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
16. října 2020 20:44
Čas čtení 1:17
Martin Mičuda

Ikonický Golf GTI dostává verzi Clubsport o 300 koních. Slavný Nürburgring proletěl v čase 7:54

Ikonický Golf GTI dostává verzi Clubsport o 300 koních. Slavný Nürburgring proletěl v čase 7:54
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/the-new-golf-gti-clubsport-world-premiere-of-the-300-ps-flagship-gti-model-6496" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">volkswagen-newsroom.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Sportovní Golf s předním pohonem může být nově ještě silnější.

I přesto, že Golf GTI je kult a de facto zakladatel segmentu sportovních hatchbacků (hothatchů), provedení s dodatkem Clubsport mělo premiéru teprve v roce 2016. Tehdy totiž Volkswagen oslavoval 40. výročí ikonického GTI speciálně upravenou 7. generací modelu Golf. Krátce na to přišel dokonce Clubsport S, který byl svého času nejrychlejším automobilem s předním pohonem na Nürburgringu. Nyní nám automobilka představuje 2. generaci.

Na rozdíl od svého předchůdce, se nyní GTI Clubsport od „klasického“ GTI liší už na první pohled. Nové GTI dostalo ještě agresivnější a členitější přední nárazník, jehož černá část v rozích opticky navazuje na boční polep nových prahů. Nejde jen o efekt, ale také o snahu zlepšit chlazení a aerodynamiku. Vzadu se dvě koncovky výfuku posunuly více do stran, zvětšil se difuzor a rovněž střešní spoiler. O obutí se starají efektní 19" disky obuté v pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2.

Ikonický Golf GTI dostáva 300-koňovú verziu Clubsport. Slávny Nürburgring preletela v čase 7:54
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

V kokpitu jsou sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením, upravený volant a několik nových detailů. To nejdůležitější se ale skrývá pod kapotou. Srdcem novinky je dobře známý motor 2.0 TSI, který bude mít výkon 221 kW / 300 koní a točivý moment 400 Nm. To je o 55 koní a 30 Nm více, než standardní GTI. Změnila se řídící jednotka, větší je i chladič a nové turbodmychadlo (Continental). 

Standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, která přenáší sílu výhradně na přední kola. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, o akceleraci z 0–100 km/h zatím víme jen to, že má trvat méně než 6 sekund. Po technické stránce následně evidujeme upravený odklon předních kol, vylepšené uchycení zadních kol a ramen. Adaptivní tlumiče budou mít 15 režimů nastavení tuhosti. Účinnější budou i brzdy.

Doporučeno
Zeman v televizním projevu vyzval k ignoraci antirouškařů a citoval Talmud Zeman v televizním projevu vyzval k ignoraci antirouškařů a citoval Talmud 16. října 2020 20:17

Automobilka tak hovoří o značně obratnějším a zábavnějším chování novinky. Zároveň nás informuje o tom, že nový Clubsport obletěl Nordschleife s výborným časem – 7:54. Klasické GTI na Severní smyčce udělalo čas 8:07. Nový Volkswagen Golf GTI se ve verzi Clubsport začne prodávat už koncem tohoto roku, první kusy ale přijdou až začátkem toho příštího. Mimochodem, nejde o limitovaný model, co se počtu kusů týká. Ceny zatím neznáme.

Domů
Sdílet
Diskuse