Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
11. listopadu 2020 17:29
Čas čtení 1:56
Martin Mičuda

Elektromobil iX s dojezdem přes 600 km se stává novou technologickou vlajkovou lodí BMW

Elektromobil iX s dojezdem přes 600 km se stává novou technologickou vlajkovou lodí BMW
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0319728EN/the-first-ever-bmw-ix" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">bmwgroup.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Sériová verze se odhalila v uplynulých hodinách, produkce bude spuštěna od druhé poloviny roku 2021.

Již v roce 2018 automobilka BMW představila vizi elektrického SUV, kterým naznačila, jakým směrem se bude ubírat v budoucnosti. Uběhly dva roky a ze studie Vision Inex se vyklubal sériový počin iX, který se stává třetím produkčním modelem řady „i“ značky.

Jak uvádí samotný výrobce, elektromobil ze segmentu SAV (Sports Activity Vehicle) je připraven nově definovat zážitek z jízdy, pocit z vnitřního prostoru a vztah mezi vozidlem a posádkou.

BMW iX spojuje nejnovější inovace v oblastech, jako je elektrifikace, automatizovaná jízda a konektivita. Samotný design již na první pohled budí emoce a určitě i smíšené pocity. Může za to nejen opět vertikálně orientovaná maska ​​(pověstné ledviny), ale i nejužší přední světlomety ze všech BMW či pár netypicky tvarovaných linií a hran. Jako celek tak iX působí vskutku zvláštním, ale na druhou stranu minimalistickým až futuristickým dojmem, který je odvěkým rysem modelů řady „i“.

BMW iX
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Jak je pro BMW zvykem, opět jsme svědky dvou optických verzí – jakýsi základ s elegantnějším designem a tradičními modrými elementy, a naopak sportovněji střižený paket to hraje více na dynamičtější notu. Exteriér novinky má představovat nový přístup k výrazným proporcím velkých vozidel. BMW iX má délku a šířku srovnatelnou s aktuálním modelem X5, přičemž výška a klesající linie střechy více připomínají X6.

Snad ještě větší pozornost si zaslouží interiér, který dostal velmi luxusní nádech. Může za to mix vysoce kvalitních materiálů, nově vyvinutá sedadla se zabudovanými opěrkami hlavy a obrovské panoramatické střešní okno. Po designové stránce i v kokpitu evidujeme futuristické detaily – 6úhelníkový dvouramenný volant, obrovský zakřivený displej BMW Curved Display, netypické rukojeti dveří či početně zastoupené skleněné detaily.

Doporučeno
Vyzkoušeli jsme zcela nový model od BMW. M235i Gran Coupé je stylovka, která však bourá tradice značky Vyzkoušeli jsme zcela nový model od BMW. M235i Gran Coupé je stylovka, která však bourá tradice značky 7. listopadu 2020 11:30

Díky konstrukci pohonu je interiér bez středového tunelu a tím pádem je více otevřený, vzdušný a poskytuje mnoho místa na nohy vpředu i vzadu a dostatek odkládacích prostor. Používání skryté technologie se v interiéru projevuje na množství prvků včetně reproduktorů zabudovaných mimo zrak posádky, vyhřívaných povrchů a head-up displeje zapuštěného do palubní desky.

BMW iX
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Elektrické BMW iX se bude pyšnit 5. generací technologie eDrive, což má zaručit větší účinnost a delší dojezd. Přesnou specifikaci zatím neznáme, automobilka ale prozrazuje alespoň přibližně ty zcela klíčové parametry. Dva elektromotory zaručí maximální výkon více než 370 kW / 500 koní, což znamená, že akcelerace na stovku bude novince trvat méně než 5 sekund.

Zdrojem energie pro motory budou vysokonapěťové baterie s kapacitou více než 100 kWh, které ve smyslu metodiky WTLP zaručí dojezd více než 600 kilometrů. Tisková zpráva uvádí, že spotřeba energie aspiruje na tu nejlepší ve svém segmentu – na základě předběžných výsledků zkušebního cyklu WLTP by to mělo být méně než 21 kWh / 100 km.

Pokud jde o nabíjení, nová technologie umožňuje rychlé nabíjení stejnosměrným proudem až do výkonu 200 kW. Takto se může baterie nabít z 10 na 80 procent za méně než 40 minut. Jinými slovy, za deset minut získá baterie energii na dalších 120 km. Nabití vysokonapěťové baterie prostřednictvím 11kW Wallboxu potrvá méně než 11 hodin.

BMW začne iX vyrábět v závodě Dingolfing od druhé poloviny roku 2021, přičemž jak tvrdí, půjde o novou technologickou vlajkovou loď společnosti BMW Group.

Domů
Sdílet
Diskuse