Rozsáhlejším faceliftem prošla už i vrcholná verze modelu Q5.
Německý výrobce Audi nás během léta seznámil s modernizovanou Q5, tedy s novým středně velkým SUV, které patří mezi nejúspěšnější modely značky. Nyní přichází řada na vrcholnou variantu SQ5, která se však na rozdíl od nedávno modernizovaných modelů SQ7 a SQ8 nadále drží naftového motoru. Pod kapotou nové SQ5 tedy nečekej benzínovou V6.
I nadále platí, že ve srovnání s Q5 se sportovním optickým balíkem se top verze SQ5 na první pohled velmi neliší. Rozdíly je třeba opět hledat jen v detailech. Pravdou ale je, že facelift přinesl nový přední a zadní nárazník, pozměněnou grafiku světlometů a přítomnost nových disků (standardně 20") či odstínů laku karoserie.
SQ5 je již v základu vybavená full-LED světly, za příplatek je ale možné sáhnout po Matrix-LED světelné technologii. Ba co víc, vzadu má premiéru nová OLED technika – složená je ze 3 částí, každá má šest segmentů, díky čemuž je možné měnit grafiku světla. Poznávacím znakem SQ5 je maska se specifickou strukturou a čtveřice koncovek výfuku. Pravděpodobně jsou ale jednotlivé roury zaslepeny.
Větší změny evidujeme v kokpitu. Centrem palubky je nový, volně stojící 10,1" displej MMI touch s akustickou zpětnou vazbou. Dosavadní kombinovaný otočný/tlačítkový ovladač ze středové konzole zmizel, veškerá pozornost se tak obrací na dotykový displej. Za novou koncepcí ovládání se skrývá infotainment třetí generace MIB 3 , který má desetinásobně vyšší výpočetní výkon než předchozí systém MIB 2.
12,3" digitální budíky Audi Virtual Cockpit prošly jen decentním vylepšením grafiky, jinak jde o dobře známé řešení – na výběr jsou tři různé styly zobrazení. Řidič může zobrazení přepínat prostřednictvím multifunkčního volantu. Jako další volitelný prvek je k dispozici head-up displej. Jak je u eskových modelů zvykem, i zde je vidět množství eskových plaket, hliníkové detaily nebo sportovní sedadla s výrazným bočním vedením.
Pointou vrcholné verze je nepochybně nejsilnější motorizace pod kapotou modelu Q5. Jak zaznělo v úvodu, SQ5 zůstává věrné 3litrovému turbodieselu V6, v rámci faceliftu však došlo ke snížení výkonu. Místo dosavadních 255 kW nabízí agregát 3.0 TDI výkon 251 kW / 341 koní a 700 Nm. I v tomto případě přitom platí, že jde o mild-hybrid – SUV je vybaveno 48V sítí, startovacím generátorem a integrovanou lithium-iontovou baterií.
Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne modernizované Audi SQ5 za rovných 5 sekund, maximální rychlost je tradičních 250 km/h. Novinkou je, že už i SQ5 dostává elektricky poháněné turbodmychadlo („kompresor“ EAV), které má pomáhat zejména v nízkých otáčkách, kdy klasické turbo není ještě efektivní.
Samozřejmostí je standardní pohon quattro (Torsen) a 8stupňová automatická převodovka tiptronic. Na přání Audi nabídne vzduchový podvozek či zadní sportovní diferenciál. Na náš trh se modernizovaná podoba dostane v prvních měsících příštího roku.