Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
4. prosince 2020 19:28
Čas čtení 1:01
Martin Mičuda

SUV od Jaguaru je nově ještě agresivnější a rychlejší

SUV od Jaguaru je nově ještě agresivnější a rychlejší
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.jaguar.com/news/2020/12/new-jaguar-f-pace-svr-performance-suv-faster-more-luxurious-and-more-refined-ever" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">jaguar.com</a>
TECH
Uložit Uložené

F-Pace v provedení SVR prošel rozsáhlou modernizací.

Po nedávné modernizaci modelu F-Pace nám Jaguar představuje už i vrcholnou variantu SVR. Ta tradičně zastupuje to nejlepší, co automobilka pro sportovně střižené SUV nabízí. Přední partie jsou nově značně vyzývavější a agresivnější. Může za to především masivnější přední nárazník s velkými otvory a užší full-LED světlomety s grafikou dvojitého písmene J.

Doporučeno
Takto vypadají Bolt koloběžky 4. generace. Víme, jaké nové funkce budou mít Takto vypadají Bolt koloběžky 4. generace. Víme, jaké nové funkce budou mít 3. prosince 2020 11:46

Kromě estetické roviny automobilka uvádí, že nová přední část je aerodynamičtější a samotný nárazník lépe zabezpečuje chlazení brzd a motoru. Při pohledu z profilu jsou vidět velké, až 22" disky kol, zatímco dozadu dali nový nárazník. Jeho součástí je výrazný difuzor a čtveřice koncovek výfuku. Nepatrně se změnila i grafika zadních LED světel.

Najbrutálnejšie SUV od Jaguáru je po novom ešte agresívnejšie a rýchlejšie
Zdroj: media.jaguar.com

Zásadně zmodernizovaný je i kokpit. Ten dostal značně nezvyklou palubní desku, jejímž centrem je zcela nový 11,4" dotykový displej s HD rozlišením. Jeho vnitřek tvoří nový infotainment PIVI Pro, který automobilka postupně zavádí do všech novinek. Nový je i volič automatické převodovky, digitální budíky, karbonové dekory či sportovní sedadla.

Auto pohání pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem. Jeho výkon je 410 kW / 550 koní a 700 Nm, což je o 20 Nm více než dosud. Osmistupňový automat Quickshift posouvá sílu na všechna čtyři kola. 

Nové SVR má díky novému systému řízení a aktivnímu zadnímu diferenciálu zaručit citelně lepší ovladatelnost a zároveň nabídnout i lepší rychlostní parametry. Akceleraci z 0 na 100 km/h tak nejsilnější F-Pace zvládne za rovné 4 sekundy (zlepšení o 0,3 s), zatímco maximální rychlost se posunula z 283 na 286 km/h. Jaguar obnovil i brzdový systém, který má zajistit ostřejší a efektivnější nástup síly.

Britský výrobce si nový F-Pace SVR cení na necelých 78 tisíc liber, na českém trhu zatím cena modernizovaného vyhotovení stanovena nebyla.

Zpět
Sdílet
Diskuse